شما اینجا هستید
اجتماعی » آغاز جشنواره بازی‌های بومی محلی در ۱۵۰ نقطه کرمانشاه

دبیر هیات بازی های بومی محلی استان کرمانشاه از شروع جشنواره بازی‌های بومی محلی در ۱۵۰ نقطه استان خبر داد.

یزدان آسیبه  با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای برگزاری جشنواره های مختلف بومی محلی در سطح استان، اظهارکرد: در یکی از این برنامه ها که به مناسبت دهه فجر آن را آغاز کردیم، در ۱۵۰ نقطه استان بازی های بومی محلی با کمک پایگاه های بسیج شهری و روستایی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره در رشته های طناب کشی، مچ اندازی، هفت سنگ، دوزپا، دارپلان، چوب کشی، قمچان و… برگزار خواهد شد و نفرات برگزیده به مرحله استانی راه پیدا می کنند.

دبیر هیات بازی های بومی محلی استان افزود: مرحله نهایی این رقابت ها ۲۵ بهمن ماه در چهار رشته چوب کشی، مچ اندازی، هفت سنگ و دوزپا برگزار می شود.

وی تاکید کرد: همچنین به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) چهار جشنواره بومی محلی “دا” در شهرهای ماهیدشت، کوزران، اسلام آبادغرب و صحنه با محوریت بانوان برگزار می شود که در آن در کنار اجرای مسابقات بومی محلی، پخت انواع آش و شیرینی های محلی را نیز داریم.

آسیبه در ادامه بااشاره به فعالیت ۱۲۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان، اظهار کرد: طی چندسال اخیر که این تعداد خانه ورزش در سطح روستاهای استان راه اندازی شده، شاهد ایجاد پویایی و تحرک در اغلب این روستاها بوده ایم.

وی به نقش خانه های ورزش روستایی در پیشگیری از سوق یافتن جوانان روستایی به سمت آسیب های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: برنامه توسعه این اماکن ورزشی همچنان با قوت در دستور کار مسئولین قرار دارد و در این راستا در روزهای آینده هم ۲۱ خانه ورزش جدید در سراسر استان افتتاح خواهد شد.

دبیر هیات بومی محلی کرمانشاه در ادامه به برنامه ریزی هایی که برای راه اندازی لیگ بومی محلی استان در دوره ریاست پیشین هیات بومی محلی شد اشاره ای کرد و گفت: از سال گذشته پیگیری هایی را برای راه اندازی لیگ بومی محلی استان انجام دادیم و در لیست برنامه های هیات قرار گرفت، اما شیوع بیماری کرونا مانع از اجرای این برنامه شد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه کماکان در دستور کار هیات قرار دارد و همه روسای هیات های شهرستانی هم موافق اجرای آن هستند، بنابراین از رئیس جدید هیات هم انتظار داریم که این برنامه را از اولویت های خود بداند.

آسیبه یادآورشد: طبق برنامه لیگ بومی محلی در رشته های چوب کشی، فوتسال، طناب کشی، هفت سنگ و دوومیدانی برگزاری می شود و نفرات برتر در قالب یک تیم به مسابقات کشوری خوشه چین که تابستان آینده برگزار خواهد شد، اعزام می شوند./ایسنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |