شما اینجا هستید
اجتماعی » آمارهای بی‌میلی ازدواج بحرانی‌تر از فرزندآوری است

 

دبیر علمی چهارمین دوره تربیت راهنمای خانواده با بیان اینکه آمار طلاق را گاهی به عنوان بحران می‌گویند که میانگین ۳۰ درصد است و در این راستا تحکیم خانواده را مطرح می‌کنند، گفت: اما بعد دیگری هم داریم مبنی بر اینکه خانواده شکل نمی‌پذیرد و خریداری ندارد؛ آمارهای این حوزه بحرانی‌تر از بحث فرزندآوری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی ابوترابی، امروز ۴ خرداد ماه، در اختتامیه دوره تربیت راهنمای خانواده «حدیث زندگی» که در مجتمع شریعتی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ما در بحران هستیم. در بحران فرزندآوری متوجه شدیم سریع‌ترین افت را داریم اما تا قبل از سال ۹۲ نمی‌دانستیم؛ در این دره بودیم اما اطلاع نداشتیم.

وی با بیان اینکه اکنون بحران خانواده داریم، عنوان کرد: آمار طلاق را گاهی به عنوان بحران می‌گویند که میانگین ۳۰ درصد است و در این راستا تحکیم خانواده را مطرح می‌کنند اما بعد دیگری هم داریم مبنی بر اینکه خانواده شکل نمی‌پذیرد و خریداری ندارد. آمارهای این حوزه بحرانی‌تر از بحث فرزندآوری است. بالغ بر ۷ میلیون خانواده باید تشکیل شود که نمی‌شود. بی‌میلی نسبت به ازدواج ویروس است. جوانان فعلی نمی‌خواهند خانواده تشکیل دهند، پژوهش‌های غیر رسمی آمار بی‌میلی جوانان نسبت به ازدواج را حداقل ۴۰ درصد نشان می‌دهد.

دبیر علمی چهارمین دوره تربیت راهنمای خانواده بیان کرد: جمع حاضر پیشکسوتان و خط‌شکنان این موضوع هستند. در حال حاضر صدها گروه فعال در حوزه جمعیت و فرزندآوری داریم. سازمان تبلیغات اسلامی همت داشته و این نکته راهبردی را مدنظر قرار داده، وزارت ورزش نیز پشتوانه این موضوع شده و کار مبارکی در حال شکل‌گیری است. کاش این دوره برای تمام نخبگان کشوری و فعالان فرهنگی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه امروز وظیفه اصلی ما در اسلام توجه به خانواده است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در آغاز محرم به مداحان می‌فرمایند بحث شما خانواده باشد. راهبردی‌ترین نقطه حفظ جمهوری اسلامی تشکیل خانواده است و اگر غفلت کنیم مسئول هستیم و مواخذه خواهیم شد.

ابوترابی ادامه داد: امروز انقلابی بودن به شعار دادن نیست و ولایتمدار بودن به داشتن عکس رهبری در منزل و محل کار نیست، باید برای جوانان دل بسوزانیم. اگر بدحجاب و بی‌حجاب می‌بینیم ما مسئول هستیم. اگر برای آن‌ها خانواده تشکیل می‌شد و تمام آموزش‌ها درست و خانواده‌محور بود کار به اینجا کشیده نمی‌شد. انسان پدیده پیچیده‌ای از انواع نیازهای عاطفی و شناختی است.

جمهوری اسلامی پرافتخارترین نظام در عرصه حکومت دینی است

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی متقی‌فر، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: این دوره چهارمین دوره حدیث زندگی و جزو دوره‌های باافتخار و باکیفیت و دوره‌هایی بود که اکثر افرادی که از اول دوره را آغاز کردند تا انتها با همت بالا این دوره را گذراندند. افرادی که شرکت کردند جزو باظرفیت‌ترین افراد بودند.

وی در خصوص اهمیت کار تربیت مربی و راهنما، گفت: بالاترین نعمتی که خداوند می‌تواند به ما اعطا کند و می‌توانیم به وسیله آن بالاترین افتخار را کسب کنیم، مربی‌گری و کار تربیت است. در هر کجای این تاریخ بایستیم حتما باید تاریخ‌ساز باشیم و چیزی از خودمان به یادگار بگذاریم که اگر سال‌ها گذشت این اثر بتواند جریان و کار را پیش ببرد.

متقی‌فر افزود: همه شما که اینجا حضور دارید در این تاریخ‌سازی نقش اساسی دارید زیرا قرار است در مهمترین کانون ‌کشور یعنی خانواده کار کنید. اگر در این عرصه اثرگذار باشیم می‌توانیم اثر به یادماندنی از خودمان در جامعه جمهوری اسلامی که پرافتخارترین نظام در عرصه حکومت دینی است، بگذاریم. اکنون وقت خدمت کردن به مردم و جوانان در شروع زندگی، محکم کردن زندگی و تربیت فرزندان است/ ایسنا کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |