شما اینجا هستید
ایران » آورد ۲٫۴ میلیارد مترمکعبی برای سدهای کرمانشاه/ ۹۹ درصد ظرفیت سدها پر است

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان خبر داد:

آورد ۲٫۴ میلیارد مترمکعبی برای سدهای کرمانشاه/ ۹۹ درصد ظرفیت سدها پر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از پر شدن بیش از ۹۹ درصد ظرفیت سدهای استان خبر داد و گفت: آورد بارندگی‌های سال آبی جاری(از ابتدای مهر) برای سدهای کرمانشاه بیش از ۲٫۴ میلیارد مترمکعب بوده است.

 

بهرام درویشی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به بارندگی‌های خوب سال آبی جاری در استان کرمانشاه، اظهار کرد: این بارندگی‌ها دو میلیارد و ۴۱۵ میلیون مترمکعب برای سدهای استان آورد داشته است.

 

وی میزان آبی که اکنون پشت ۹ سد در دست بهره‌برداری استان ذخیره داریم را یک میلیارد و ۱۶۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این میزان معادل بیش از ۹۹ درصد ظرفیت یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون مترمکعبی سدهای کرمانشاه است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از سرریز سدهای داریان، آزادی، شیان و سلیمانشاه خبر داد و یادآور شد: به احتمال زیاد سد گاوشان نیز به‌زودی سرریز خواهد کرد.

 

درویشی از ظرفیت سازی مدیریت شده‌ای که در سدهای استان صورت گرفته هم یاد کرد و افزود: قبل از بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر مقداری آب به تدریج از سدهای استان رهاسازی شد و اکنون هیچ مشکلی در سدهای استان نداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: دبی ورودی سدهای استان به صورت لحظه‌ای کنترل و بر اساس آن تخلیه سدها به صورت مدیریت شده صورت می‌گیرد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تخلیه آب سدها به تدریج انجام می‌شود، عنوان کرد: هیچ مشکلی از نظر آبگرفتگی اراضی پایین دست و یا آسیب به سدها رخ نخواهد داد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |