منبع: ایسنا
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدوین آییننامه جدید ارتقای رتبهبندی معلمان تا اول مهرماه در این خصوص گفت: آییننامه جدید مبتنی بر ارتقاء و اصلاح آییننامه قبلی تدوین شده است که به محض اعلام دولت و تصویب آن در هیات وزیران، مبنای عمل است. معلمانی که تازه وارد آموزش و پرورش میشوند براساس این آییننامه حائز رتبه میشوند؛ همچنین رتبهبندی فرهنگیانی که در مرحله ارتقاء هستند نیز، بر این اساس خواهد بود.
علی فرهادی ، در خصوص صحبت وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تدوین آییننامه ارتقای رتبهبندی معلمان تا اول مهرماه گفت: رتبه بندی معلمان به مرحله ارتقاء رسیده؛ لذا بحث تثبیت و زمان فعالیت چهار سال در مناطق روستایی و پنج سال در مناطق دیگر برای اینکه معلم بتواند تقاضای ارتقای رتبه داشته باشد، سپری شده است؛ اکنون آییننامه جدید رتبهبندی مبتنی بر ارتقاء و اصلاح آییننامه قبلی را تدوین کردهایم.
وی با بیان اینکه این امر در اختیار دولت قرار داده شده و در کمیسیون مدیریت و سرمایه انسانی دولت نیز مطرح شده است افزود: جلسات زیادی صرف و ایراداتی بر آن وارد شده است. کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده تا ابهامات و ایرادات را رفع و سپس مجددا در اختیار دولت قرار میدهیم تا قبل از مهرماه نهایی شود و مبنای عمل رتبهبندی قرار گیرد.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آییننامه جدید به محض اعلام دولت و تصویب آن در هیات وزیران، مبنای عمل است ادامه داد: معلمانی که تازه به آموزش و پرورش وارد میشوند براساس این آییننامه حائز رتبه میشوند؛ همچنین رتبهبندی فرهنگیان دیگر که در مرحله ارتقاء هستند نیز، بر این اساس خواهد بود.
فرهادی به تفاوتهای خوب ایجاد شده اشاره کرد و گفت: در آییننامه قبلی معلم برای بدو ورود باید مدارک ارائه میداد و رتبه میگرفت اما اکنون به محض اینکه معلم وارد و مدرک کارشناسی داشته باشد، به وی رتبه مربی آموزشیار تعلق میگیرد که برای رتبههای بالاتر در وزارت علوم هم همین طور است. کسی که مدرک دکتری دارد و به عنوان عضو هیات علمی استخدام میشود، مراحل استخدامی را طی و استادیار میشود، در مراحل بعدی به ارتقاء دست مییابد.
وی با بیان اینکه در هیات ممیزه رتبهبندی، تمام معاونین آموزشی و پژوهشی چه در ستاد و چه در استانها، عضو هستند اظهار کرد: کارکرد و پیگیری و مسائل اجرایی آنان در مرکز نیروی انسانی انجام میشود اما هیات ممیزه رتبهبندی یک هیات ممیزه کاملا با رویکرد آموزش و پرورشی است که معاونین آموزشی و پرورشی در آن حضور دارند.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در رتبهبندی دو مبحث مورد تاکید است اظهار کرد: یک بحث باب مدارک و دیگری بحث کیفیت است. در آییننامه جدید که تدوین شده، کیفیت مدنظر بوده و خوب دیده شده است.
- امیر ابراهیمی
- کد خبر 27304
- بدون نظر
- پرینت