شما اینجا هستید
اجتماعی » ارتباط دانشگاه با صنعت گُم شده است

 ارتباط دانشگاه با صنعت گُم شده است

 

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه به ارتباط کم دانشگاه با صنعت اشاره کرد و گفت: این میزان ارتباط آنقدر کم است که گویا اصلا وجود ندارد و گم شده است.

دکتر محمد نبی احمدی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه رازی که امروز(۱۵ آذر) برگزار شد، بااشاره به شعار امسال هفته پژوهش، اظهارکرد: شعار امسال این هفته ” پژوهش و فناوری، پشتیبان تولید” نامگذاری شده که باتوجه به اینکه تاکنون چندان به این مقوله توجه نشده باید آن را جدی تر مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: معتقدم پژوهش و فناوری تابحال بصورت جدی پشتیبان تولید نبوده اند که در این زمینه باید پرسید چرا این اتفاق نیفتاده و چه باید کرد و برای تحقق آن در چه مسیری گام برداریم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه درحال حاضر ارتباط دانشگاه با صنعت گم شده، تصریح کرد: هرچند طی سالهای اخیر این ارتباط شکل گرفته، اما آنقدر کم است که گویا گم شده و اصلا وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر می توانستیم به صنعتگران خود نتیجه ارتباط با اساتید را نشان دهیم، آن زمان لازم نبود که ما به سمت آنها برویم، بلکه آنها به سمت ما می آمدند.

احمدی با تاکید براینکه بخشی از ریشه مشکل ارتباط کم دانشگاه ها با صنایع به خود دانشگاه ها باز می گردد، عنوان کرد: اینکه ما تاکنون پیشگام نشده ایم تا مشکلی از مشکلات صنایع را برداریم، باعث شده تا خود ما نیز در این عدم شکل گیری ارتباط موثر با صنایع مقصر باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه ها در ارتباط با صنایع نتوانسته اند تاکنون قدم های خوبی بردارند، افزود: تعدادی از دانشگاه های دنیا تاکنون درا ین زمینه خوب عمل کرده اند که در راس آنها می توان به دانشگاه ادینبورگ و بیرمنگام اشاره کرد که توانسته اند این ارتباط خوب را برقرار کنند و از سویی در زمینه مهارت آموزی به دانشجویان و اشتغالزایی در جامعه موثر باشند.

رئیس دانشگاه رازی ادامه داد: دانشگاه های ما نیز در این زمینه ظرفیت های لازم را دارند که باید با اتکا به این ظرفیت ها آنها را به سمت ارتباط خوب با صنایع، مهارت آموزی و اشتغالزایی در جامعه پیش برد تا بتوانند نقش مهمی را کشور و به تبع در استان ایفا کنند./ایسنا کرمانشاه

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |