شما اینجا هستید
کرمانشاه » اردیبهشت پُربارشی نخواهیم داشت/ کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها در کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش ۳۰ درصدی بارش‌های امسال استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

بااشاره به کاهش قابل توجه میزان بارش ها در استان، اظهار کرد: از مهر سال گذشته(آغاز سال زراعی ۱۳۹۹) تا پایان فروردین امسال جمعا ۲۹۷ میلی متر بارش در استان داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴۲۶ میلی متر بارش، ۳۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گفته این مسئول بارش های امسال استان نسبت به دوره بلند مدت نیز ۲۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در تشریح وضعیت بارش های شهر کرمانشاه طی این مدت هم گفت: از مهرسال گذشته تا پایان فروردین ۱۴۰۰ جمعا ۳۲۵ میلی متر بارش در کرمانشاه داشته ایم که این میزان طی مدت مشابه سال گذشته ۴۹۷ میلی متر بوده که نشان از کاهش ۳۹ درصدی بارش ها است.

وی اسفند سال ۱۳۹۹ را یکی از کم بارش ترین ماه های سالهای زراعی اخیر دانست و افزود: طی اسفند ماه جمعا ۳۲ میلی متر بارش داشتیم، درحالی که اسفند سال ماقبل آن میزان بارش ها ۱۲۵ میلی متر بود که نشان می دهد در این ماه میزان بارش ها ۷۴ درصد کاهش یافته است.

دولتشایی در ادامه درخصوص پیش بینی بارش ها برای اردیبهشت امسال هم گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته نسبت به اردیبهشت سال قبل کاهش بارش ها را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان یادآورشد: در مجموع پیش بینی ما برای بارش های اردیبهشت ماه در محدوده نُرمال خواهد بود، هرچند نسبت به مشابه سال قبل کااهش بارش ها را خواهیم داشت./ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |