شما اینجا هستید
اجتماعی » اشتغال اتباع غیرمجاز در کرمانشاه ممنوع است/ برخورد جدی با کارفرمایان متخلف

منبع ایسنا

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نسبت به بکارگیری اتباع غیرمجاز در مشاغل مختلف در سطح استان هشدار داد.

بهروز جمشید مفید، در نشست کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان کرمانشاه، اظهار کرد: کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده به کار بگیرند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آن چه در پروانه کار آنها قید شده بپذیرند، متخلف هستند و با آنها برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز به استان کرمانشاه، گفت: با توجه به شرایط بیکاری که در استان داریم، تامین نیروی انسانی مورد نیاز کارفرمایان از جوانان بیکار استان باید در اولویت باشد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی و پیاز، در خصوص استفاده از اتباع غیرمجاز برای برداشت این محصولات هشدار داد.

جمشیدمفید خاطرنشان کرد: در بخش‌های مرکزی کرمانشاه، سراب نیلوفر،کوزران، ماهیدشت، سرفیروز آباد و … احتمال بکارگیری نیروی کارگر اتباع غیرمجاز وجود دارد و باید تدابیر لازم برای جلوگیری از این امر اتخاذ گردد.

وی به کارفرمایان و خصوصا کشاورزان غیربومی استان هشدار داد که استفاده از اتباع غیرمجاز تخلف است و تاکید کرد: برای کارفرمایان متخلف حسب ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار در صورت بکارگیری اتباع بدون پروانه کار، مجازات قضایی لحاظ خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، جمشید مفید از کارفرمایان خواست نیروی کار مورد نیاز خود را از جوانان بومی تامین کنند و یادآور شد: مراکز کاریابی ظرفیت بسیار خوبی را برای یافتن نیروی کار در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |