شما اینجا هستید
اجتماعی » افزایش مهاجرت زنان آفریقایی به کشورهای حاشیه خلیج فارس

 

به گزارش ریگاانلاین به نقل از ایرنا

شمار زنان مهاجر از کشورهای منطقه موسوم به شاخ آفریقا به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شدت افزایش یافته و در سال گذشته میلادی از ۱۰۰ هزار نفر گذشته است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این، کسانی که راه مهاجرت از آفریقا به سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس را در پیش می‌گرفتند، مردان بودند، اما در دو سال گذشته شمار زنان مهاجر نیز به شدت افزایش یافته و از ۵۳ هزار نفر به بیش از ۱۰۶ هزار تن رسیده است.

براساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، زنان آفریقایی مسیر عبور از شاخ آفریقا به سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس را از طریق یمن طی می کنند و با مشکلات زیادی از جمله بدرفتاری، ازدواج اجباری، سوء استفاده جنسی و حتی خرید و فروش توسط گروه های تجارت انسان روبه رو می شوند.

این سازمان ضمن آن که اعلام کرد که به دلیل کمبود اعتبار نمی‌تواند به این زنان کمک کند، افزود که حتی آن زنانی که خود را به یمن یا عربستان می‌رسانند، با شرایط بسیار سخت در آنجا روبه رو هستند.

این گزارش می‌افزاید که بش از ۴۰ هزار مهاجر با شرایط خطرناک در یمن روبه رو هستند و همچنان این خطر آنها را تهدید می‌کند.

سازمان بین المللی مهاجرت خواستار فراهم شدن اعتبار مالی در سال ۲۰۲۳ به میزان ۵۸ میلیون دلار شده تا بتواند از آن برای کمک به مهاجرانی استفاده کند که از شاخ آفریقا برای رسیدن به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مهاجرت می‌کنند/ایرنا کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |