شما اینجا هستید
اجتماعی » اورامانات جهانی شده و توریسم ورزشی که باید رونق بگیرد

به گفته معاون اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه حالا که اورامانات جهانی شده، ظرفیت‌های زیادی برای توسعه توریسم ورزشی دارد.

جلال عزیزی با اشاره به ثبت جهانی شدن اورامانات، اظهار کرد: اکنون که اورامانات به ثبت جهانی رسیده باید نگاهی که در حوزه ورزش به این منطقه داریم نیز جهانی شود.

وی تصریح  کرد: اورامانات کرمانشاه ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی برای تبدیل شدن به قطب توریسم ورزشی غرب کشور دارد که تحقق این امر مستلزم همراهی دستگاه های مختلف استان است.

معاون ورزش و جوانان استان به ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک کرمانشاه با کشور عراق اشاره کرد و گفت: سالها پیش تفاهم نامه ای با عراق و اقلیم کردستان این کشور منعقد کردیم تا طبق آن با هم تعاملات ورزشی داشته باشیم، اما متاسفانه این تفاهم نامه مدتی بعد به دلیل حمله داعش به عراق و ناامنی هایی که در این کشور بوجود آمد، مسکوت ماند.

وی افزود: البته چندباری تیم های عراقی به کرمانشاه آمدند و اردو برگزار کردند، اما پس از آن مشکلات کشور عراق مانع از برقراری مجدد این تعاملات شد.

این دکتری مدیریت ورزشی تصریح کرد: اکنون که اورامانات جهانی شده، می توانیم تفاهم نامه های تازه ای منعقد کنیم و از طرف دیگر با برخی از کشورها مانند ترکیه که از طریق زمینی نزدیک به کرمانشاه است، نیز تعامل ورزشی داشته باشیم.

وی به برخی از قابلیت های مهم توریسم ورزشی منطقه اورامانات اشاره کرد و گفت: طی سالهای گذشته اقبال مردم اورامانات به برخی از رشته های ورزشی بیشتر بوده که از جمله آنها می توان به فوتبال اشاره کرد که بازیکنان بسیار خوبی از این منطقه برخاسته اند.

عزیزی یادآورشد: همچنین در این منطقه طی یکی دو سال اخیر زمین های فوتبال بسیار چشم نواز و خوش منظری ساخته شده که زیبایی آنها همواره مورد توجه سایت های داخلی و خارجی واقع شده است.

وی افزود: در منطقه اورامانات سد پرآبی مانند سد داریان و رودخانه خروشان سیروان را داریم که می توانند زمینه مناسبی برای رشته هایی مانند قایقرانی باشند.

معاون ورزش وجوانان استان به  وجود کوه های سربه فلک کشیده و برفی همچون شاهو در منطقه اورامانات هم اشاره کرد و گفت: این کوه ها مستعد برگزاری برنامه های رشته ای مانند کوهنوردی هستند و می توان کمپ های کوهنوردی را در شاهو برپا کرد.

وی خاطرنشان کرد: وجود این کوه های مرتفع ضرورت توجه و توسعه رشته های دیگر مانند پارگلایدر و رشته های تفریحی مانند زیپ لاین را بالا می برد.

این دکترای مدیریت ورزشی اضافه کرد: شرایط توپوگرافی منطقه اورامانات این بستر را فراهم کرده که با احداث پیست هایی بتوانیم مسابقات دوچرخه کوهستان که علاقمندان زیادی نیز در استان دارد را در این شهرستان برگزار کنیم.

عزیزی ادامه داد: در منطقه اورامانات کرمانشاه گردنه ای به نام تته داریم که در اغلب اوقات سال به علت اینکه پوشیده از برف است امکان تردد در آن وجود ندارد، اما اگر روی آن کار کارشناسی انجام گیرد و سرمایه گذار هم پای کار بیاید، امکان احداث یک پیست اسکی در آن وجود دارد.

وی به وجود جنگل های انبوه و پر درخت در شهرستان ثلاث باباجانی اورامانات هم اشاره کرد و گفت: طبیعت بی نظیر این منطقه باعث شده تا بتوان تورهای تورینگ و سافاری را در این مناطق برگزار کنیم.

معاون ورزش و جوانان استان افزود: در این منطقه علاقمندان بسیار زیادی برای رشته های رزمی مانند تکواندو و ووشو داریم که در آمایش ورزش استان هم به آن توجه کرده ایم.

وی در پایان گفت: اورامانات کرمانشاه ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه توریسم ورزشی دارد که با ثبت جهانی شدن این منطقه آن را در دستور کار قرارداده ایم تا در افزایش جذب گردشگر برای منطقه هم تاثیرگذار باشد/ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |