شما اینجا هستید
آرشیو هفته نامه » بحث خروج آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در دولت بایدن جدی نیست

بحث خروج آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در دولت بایدن جدی نیست
 رابرت فورد معتقد است در دولت بایدن، بحث خروج ۹۰۰ نیروی نظامی آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به صورت جدی مطرح نمی شود.

رابرت فورد، سفیر اسبق آمریکا در سوریه در یادداشتی که در بخش انگلیسی وبسایت شرق الاوسط منتشر شده، معتقد است اگرچه تلاش هایی از سوی برخی مقامات حزب دموکرات آمریکا برای پایان دادن به حضور این کشور در شمال شرق سوریه مطرح شده است اما این مسئله به صورت جدی در دولت بایدن پیگیری نمی شود.

رابرت فورد که اکنون کارشناس موسسه خاورمیانه در واشنگتن استف می گوید اختلافات داخلی میان دموکراتها، بر سر سیاست آمریکا در سوریه در حال بالا گرفتن است اما در دولت بایدن بحث جدی در مورد خروج ۹۰۰ نیروی نظامی آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مطرح نیست. حتی دولت بایدن به عملیات هوایی در شمال شرق سوریه نیز کماکان ادامه می دهد.

اما او به تلاش برخی نمایندگان هم حزبی بایدن در کنگره برای محدود کردن حضور نظامی آمریکا در سوریه اشاه کرده است. با این حال، او معتقد است هدف از تلاش برای تعیین زمان بندی خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از سوی کنگره که تعداد قابل توجهی در روز جمعه گذشته به آن رای مثبت دادند وادار کردن دولت آمریکا به تعیین اهداف و استراتژی این کشور در مورد سوریه است. یکی از انتقادهایی که همواره از زمان اوباما، ترامپ و بایدن در مورد حضور این کشور در سوریه وجود داشته نداشتن استراتژی و هدف در سوریه بوده است.

رابرت فورد معتقد است رای منفی ۲۸۶ نماینده کنگره به طرح خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به این معنی است که مخالفان طرح جمال بومن بر عدم رها کردن کردهای سوریه از سوی بایدن تاکید می کنند و آمریکا فرصت کافی برای بررسی حضور خود در سوریه را دارد اما مهم ترین مسئله این است که ۱۲۰ تن از هم حزبی های بایدن به طرح خروج آمریکا رای مثبت داند و نمایندگان تندرو وابسته به دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز که خواهان پایان دادن به حضور آمریکا در سوریه بود از این طرح استقبال کردند. این مسئله می تواند به معنی افزایش طرفداران خروج آمریکا از سوریه باشد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |