شما اینجا هستید
اجتماعی » برای انتخاب جاروبرقی آب و خاک به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در مکان­‌های صنعتی یا مراکز تجاری و درمانی به ­دلیل وسعت بالا و وجود آلودگی­‌های جامد و مایع نمی‌­توان از جاروبرقی­‌های معمولی استفاده کرد. با توجه به این نکته نمونه‌هایی تولید شده است که علاوه ­بر توانایی جمع­ کردن ذرات خشک امکان مکش مایعات را هم دارد و با نام جاروبرقی آب و خاک شناخته می­‌شود.

به نقل از آذرجارو، در واقع نکته مهم در انتخاب بهترین جاروبرقی آب و خاک توجه به قدرت مکش موتور و بدنه مقاوم آنها است، از این ابزار در محیط­‌هایی همچون هتل‌­ها، بیمارستان­‌ها، مراکز تجاری و صنعتی استفاده می­‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که با توجه به کارایی خوب این مدل، نمونه­‌های مختلفی از آن تولید و به بازار عرضه شده است.

آشنایی با انواع جاروبرقی آب و خاک

نمونه­ های مختلف جاروبرقی آب و خاک که به ­عنوان دستگاه جمع‌کننده آب هم شناخته می­‌شوند، برای جمع‌آوری انواع مایعات و جامدات مورد استفاده قرار می­‌گیرند، این دستگاه مدل­‌های مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

جاروبرقی صنعتی آب و خاک

این مدل با توجه به تعداد موتور که در آن تعبیه شده است شامل تک­‌موتوره، ۲موتوره و ۳ موتوره می­‌شود، تمام مدل­‌های جاروبرقی صنعتی آب و خاک دارای ۲ مخزن جداگانه برای مکش مواد مایع و جامد هستند.

جاروبرقی خانگی آب و خاک

به­ دلیل داشتن مخزن کوچک­تر نسبت به مدل­‌های صنعتی برای استفاده‌های خانگی بسیار مناسب است، حتی می‌­توان از آنها در محیط­‌های اداری کوچک نیز برای مکش آلودگی­‌ها استفاده کرد.

جاروبرقی نیمه صنعتی آب و خاک

در مقایسه با نمونه­‌های صنعتی، دارای اندازه کوچک­تری است، البته از نظر قدرت مکش باید بدانید که این مدل تفاوتی با نمونه­‌های صنعتی ندارند.

در ضمن طراحی جاروبرقی نیمه صنعتی آب و خاک به ­گونه‌ای بوده که سبک و قابل حمل است، از دیگر مزایای آن عدم نیاز به کیسه زباله است و شما به ­راحتی می‌توانید مخزن آن را تخلیه کنید.

جاروبرقی سطلی آب و خاک

داشتن مخزن بزرگ­تر نسبت به جاروی آب و خاک خانگی، آنها را به یکی از مدل­‌های مورد استفاده در مکان‌­هایی با وسعت بیشتر تبدیل کرده است، جاروی سطلی هم نیازی به تعویض مخزن ندارد.

آیا جاروبرقی آب و خاک خوب است؟

برای انتخاب بهترین جاروبرقی آب و خاک باید با قابلیت­‌های خوب این دستگاه آشنایی داشته باشید، از مزایای این وسیله می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توانایی مکش مواد جامد و مایع به­ صورت همزمان
  • قدرت مکش خیلی بالایی دارد و می­‌تواند انواع آلودگی­‌های ریز و درشت را به­ آسانی جمع کند.
  • بعد از استفاده، تخلیه آن خیلی راحت توسط کاربر امکان­‌پذیر است.
  • در قسمت زیرین آن چرخ‌­هایی تعبیه­ شده که امکان جابه­‌جایی این دستگاه را راحت­‌تر می‌­کند.
  • با توجه به مدل­‌های مختلفی که دارد شما می­‌توانید در هر مکانی از آن استفاده کنید.

اجزای تشکیل‌دهنده جاروبرقی آب و خاک

این دستگاه کاربردی به ­طور کلی از بخش­‌های زیر تشکیل شده است:

  • موتور: این بخش وظیفه تأمین انرژی برای کارکرد دستگاه را برعهده دارد.
  • پمپ: به ­منظور مکش آلودگی‌­ها تعبیه شده است.
  • خرطومی: به­ عنوان رابطی برای اتصال پمپ و مخزن در نظر گرفته می­‌شود.
  • مخزن: این قسمت برای ذخیره ضایعات و آلودگی­‌ها کاربرد دارد.

جمع­‌بندی

در مکان­‌هایی با وسعت زیاد مانند مراکز اداری و تجاری، هتل‌­ها، بیمارستان­‌ها و هر مکانی که برای تمیزکاری آن امکان استفاده از جاروبرقی‌های معمولی وجود نداشته باشد، از جاروبرقی آب و خاک استفاده می­‌شود.

برای خرید بهترین جاروبرقی آب و خاک ابتدا وسعت محیط مورد استفاده را در نظر بگیرید سپس با توجه به آن، نمونه‌هایی با قدرت موتور بالا و بدنه مقاوم را انتخاب کنید./ایسنا کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |