شما اینجا هستید
اورامانات » بیش از ۶ میلیارد ریال برای ساماندهی سراب روانسر اختصاص یافت

سرپرست شهرداری روانسر گفت: از محل ۲ منبع اعتباری ۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال برای ساماندهی سراب روانسر اختصاص یافت.

«آرش محمودی» افزود: از محل ماده ۵۸ سازمان شهرداری‌ها پنج میلیارد ریال تصویب شده که تاکنون چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آن اختصاص یافته که این اعتبار برای دیوارچینی و ایجاد پیاده‌رو و خط دوچرخه‌سواری در بالادست سراب هزینه می‌شود.

وی گفت: پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز از محل اسناد خزانه اسلامی تصویب شده که تاکنون یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال آن تخصیص پیده کرده است و این اعتبار نیز برای ساخت سکوی ورزش صبحگاهی هزینه می‌شود.

سرپرست شهرداری روانسر ادامه داد: در نظر داریم با تجمیع این اعتبارات و اعتباراتی که در سال های قبل هزینه شده جاده سلامت را در بالادست سراب روانسر احداث نماییم.

محمودی با بیان اینکه برای ساماندهی این سراب نیازمند ورود سرمایه گذاران و بخش خصوصی هستیم، گفت: باتوجه به این‌که در استان نگاه ویژه‌ای به حوزه گردشگری وجود دارد از مسئولان استان تقاضا داریم که کمک کنند تا سراب روانسر را به جایگاه واقعی‌ برسانیم.

وی اظهار کرد: ساماندهی و توسعه سراب روانسر نیازمند نقشه راه است و برای ساماندهی این سراب نباید به صورت سلیقه ای و جزیره ای عمل کنیم.

سرپرست شهرداری روانسر اضافه کرد: تلاش مجموعه شهرداری و شورای این است که چهره این سراب را به نحو مطلوبی تغییر دهیم و برای انجام مطالعات سراب روانسر از محل اعتبارات داخلی این شهرداری یک میلیارد ریال در سال گذشته هزینه شد و منتظر تصویب طرح از سوی کمیته فنی استان هستیم.

سراب زیبای روانسر با وسعت بیش از یک هکتار و با قدمتی بیش از ۴۰ هزار سال در دامنه تپه زیبای صخره‌ای در وسط شهر روانسر در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه قرار دارد.

این سراب ۴۳ کیلومتر آبراهه و ۳۳ کیلومتر کانال دارد، از آب این سراب برای کشاورزی بیش از ۶ هزار هکتار از زمین های زراعی شهرستان روانسر استفاده می شود که ۲ هزار هکتار آن به وسیله ۳۳ کیلومتر کانال و چهار هزار هکتار دیگر نیز از طریق موتور پمپ های آب تامین می شود.

به گفته فرماندار روانسر میزان دبی آب سراب روانسر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است و بخش زیادی از سراب به صورت کامل خشک و بخش باقی مانده نیز بسیار کم آب است که احتمال دارد با تشدید گرمای هوا آن نیز خشک شود./ایرنا

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |