شما اینجا هستید
اجتماعی » جوانروددر آستانه خروج از تنش آبی

 

جوانروددر آستانه خروج از تنش آبی
تنش آبی سال ها است درکمین مردم شهرستان جوانرودبوده و این مشکل در سال‌های اخیر به‌ویژه در فصل تابستان شدت یافته و موجب نارضایتی مردم شده است.
توزیع ناعادلانه آب ازمهمترین مسایلی است که موجب نارضایتی شهروندان جوانرودی شده است. ومردم این شهر بارها اعتراض خود را نسبت به این مشکل اعلام کرده‌اند.
در برخی مناطق شهر جوانرود گاهی اوقات قطعی آب تا ۱۰ساعت در شبانه روز نیز می رسد در حالی که آب آشامیدنی خیابان های روبروی همین مناطق هیچ وقت قطع نمی شود.
دلایل مختلفی برای تنش آبی در شهرجوانرود مطرح است که یکی از دلایل اصلی مهاجرپذیری رشد جمعیت و توسعه شهری است.
جمعیت شهرجوانرود در سال‌های اخیر به ویژه در زلزله ۲۶ آبان ماه ۹۶ به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است، این افزایش جمعیت، نیاز به آب را نیز افزایش داده است.
دلیل دیگر تنش آبی در جوانرود استفاده از لوله های آزبست وفرسودگی شبکه آبرسانی است.
شبکه آبرسانی ی بیش از ۳۰ سال قدمت دارد و بخش زیادی از آن فرسوده است، این فرسودگی موجب هدررفت آب و کاهش فشار آب می‌شود.
تنش آبی در جوانروددر فصل تابستان شدت می‌یابد، در این فصل، با افزایش دما، مصرف آب نیز افزایش می‌یابدو این افزایش مصرف آب، منابع آبی موجود را با محدودیت مواجه می‌کند.
مصرف بی رویه وغفلت از فرهنگ سازی از دیگر موضوعاتی است که شهروندان را درشهر جوانرودنه تنها در فصل گرما بلکه در تمام فصول سال مردم را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
پیگیرهای مجدانه فرماندار جوانرود محقق شد
در راستای پیگیری های مجدانه حسینی فرماندار جوانرود یکشنبه (پنجم فروردین ۱۴۰۳)با حضورنجفی معاون عمرانی استانداری ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه مهمترین مسایل و مشکلات حوزه آب و همچنین آب شهرستان جوانروددر محل فرمانداری جوانرودبررسی وضمن بازدید میدانی از پروژه های آبرسانی تصمیماتی برای حل تنش آبی شهرستان جوانروداتخاذگردید.
تکمیل پروژه خط انتقال چاه تم تم به جوانرود تا پایان فروردین امسال ۲-اجرای خط انتقال (رینگ ) مخزن دکل به مجتمع آبرسانی آرامگاه ۳- تعویض خط آزبست چاه بلزین به ایستگاه صادق آباد۴- تکمیل تصفیه خانه شهرجوانرودتا پایان خردادماه امسال و رفع تنش آبی روستاهای شهرستان جوانرود از مهمترین مصوبات این نشست بود. یادآورمی شود پروژه چاه تم تم با ۹۵ درصد پیشرف فیزیکی در حال اجراست که شرایط جوی مانع اجرای این پروژه شده است.
بهمن کریمی خبرنگار ریگاه آنلاین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |