شما اینجا هستید
اجتماعی » دستگاه‌ها با توزیع شکر دولتی، مانع بساط دلالی در بازار شوند

 

دبیر انجمن تولیدکنندگان نبات، قند و شکر خراسان رضوی گفت: عدم تخصیص‌ شکر دولتی بساط دلالی شکر در بازار را افزایش داده و سبب ایجاد قیمت‌های نامتوازن شکر در بازار شده است.

سعید صفایی درباره وضعیت تخصیص شکر به کارخانه‌های خراسان رضوی اظهار کرد: متاسفانه اصلا شکری وجود ندارد که به کارخانه‌ها تخصیص داده شود و تاکنون شکر دولتی به هیچ عنوان توزیع نشده است. از زمانی که توزیع و تخصیص شکر از سازمان صنعت، معدن و تجارت به سازمان جهاد کشاورزی واگذار گردید، فرایند تخصیص شکر به شدت سخت شد.

وی افزود: آخرین تخصیص شکر دولتی در دی ماه سال  قبل به میزان ۴۰۰۰ تن برای ۳ انجمن شکربر استان بود که هر کدام از این انجمن‌ها حداقل ۲۰ تا ۳۰ واحد در آن فعالیت دارند و  تخصیص ۵ یا ۲۰ تن شکر به هر واحد هیچ ارزشی ندارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان نبات، قند و شکر خراسان رضوی در خصوص افزایش قیمت شکر تصریح کرد: قیمت شکر از کیلویی ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان به ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان با ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در حال افزایش است. سوال من از جهاد کشاورزی این است که چرا شکر دولتی تخصیص داده نمی‌شود؟ دلیل کاهش شکر چیست؟.

انبارهای اداره غله پر از شکر است اما هیچگونه تخصیصی انجام نمی‌شود

صفایی با بیان اینکه عدم تخصیص‌ شکر دولتی بساط دلالی شکر در بازار را افزایش داده و سبب ایجاد قیمت‌های نامتوازن شکر در بازار شده است، افزود: بر اساس شنیده‌ها انبارهای اداره غله پر از شکر است، اما هیچگونه تخصیصی انجام نمی‌شود. از زمانی که تخصیص شکر از سازمان صمت به جهاد کشاورزی منتقل شد این گره‌ها و گرفتاری‌ها ایجاد شده است، در گذشته هر سال ۴ تا ۵ بار سهمیه دولتی برای واحدهای تولیدی اعلام می‌شد اما اکنون از دی ماه هیچ شکر دولتی تخصیص داده نشده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان نبات، قند و شکر خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر تولید فرآورده‌های وابسته به شکر به ویژه واحدهای تولیدی قند و نبات به دلیل اینکه ماده اولیه تولید آن‌ها شکر است حال و روز خوبی ندارند. به دلیل عدم حمایت از واحدهای تولیدی آن‌ها مجبورند شکر مورد نیاز خود را از بازار و دلالان با قیمت‌های مختلف خریداری کنند.

صفایی خاطرنشان کرد: به طور کلی با شرایط موجود و عدم حمایت دولتی و کاهش قدرت خرید مردم وضعیت نامساعدی برای واحدهای تولیدی وابسته به شکر ایجاد شده است. در حال حاضر افت تولید داریم زیرا با افزایش قیمت شکر رو به رو هستیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان نبات، قند و شکر خراسان رضوی عنوان کرد: واحدهای تولیدی صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند اگر این واحدها تولید نکنند پس باید چه کنند و تکلیف کارگران آن‌ها چه می‌شود؟.

انتهای پیام

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |