شما اینجا هستید
اجتماعی » زنگ “سپاس معلم” در مدارس کرمانشاه نواخته شد

زنگ “سپاس معلم” به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در مدارس کرمانشاه نواخته شد.

 سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، امروز(۱۷ اردیبهشت) در مراسم نمادین نواختن زنگ سپاس معلم در دبیرستان شهید چمران کرمانشاه، با تبریک هفته معلم به تمامی فرهنگیان استان، اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۲۶ هزار معلم متولی امر تعلیم و تربیت ۳۶۰ هزار دانش آموز در ۴۱۰۰ مدرسه استان هستند.

محمدی با بیان اینکه همه روزهای سال باید مقام معلم را ارج نهاد، تصریح کرد: نامگذاری یک هفته به نام هفته معلم فرصتی برای بیان تلاش‌های معلمان در امر تعلیم و تربیت است، وگرنه همه ایام سال باید مقام معلم را پاس بداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار فرهنگیان در دوران مختلف، گفت: معلم‌ها علاوه بر اینکه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کردند، در دوران بعد از پیروزی انقلاب هم در عرصه جنگ تحمیلی حضور پررنگی داشتند و در کنار ترغیب دانش‌آموزان به حضور در جبهه‌، خودشان هم در جبهه‌ها حاضر شدند و مهمتر اینکه حتی در دوران دفاع مقدس هم فرآیند تعلیم و تربیت را تعطیل نکرده و کلاس‌های درس را در سنگرها برپا کردند.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز و چهار هزار معلم شهید تقدیم اسلام و انقلاب شد.

وی سپس با اشاره به تلاش های معلم‌ها در دوران شیوع کرونا برای تداوم امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، گفت: در حالی که انتظار می‌رفت فرآیند تعلیم و تربیت در دوران شیوع همه‌گیری کرونا تعطیل شود، معلم‌ها در این عرصه هم حضور فعال داشته و با حضور در فضای مجازی و حتی خرید گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان با هزینه شخصی، اجازه ندادند کلاس های درس تعطیل شود.

محمدی اشاره ای هم به برگردانده شدن شور و امید به جامعه از ابتدای حضوری شدن مدارس داشت و گفت: گویی روح تازه‌ای در کالبد شهر دمیده شده و خوشبختانه هم اکنون به حضور ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان در مدارس رسیده‌ایم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به مشکلات معیشتی معلم‌ها داشت و گفت: مسئولین تمام توان خود را برای حل مشکلات معیشتی معلم‌ها بکار خواهند گرفت تا معلم‌ها فارغ از دغدغه‌های معیشتی تنها به فکر امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باشند.

زنگ سپاس معلم در تمامی مدارس استان کرمانشاه به صدا درآمد./ایسنا کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |