شما اینجا هستید
اجتماعی » سامانه گرم کرمانشاه تقویت شد

 

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از تقویت سامانه گرمی که کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده خبر داد و گفت: دمای نواحی گرمسیر به ۴۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

سعید قاسمی، با اشاره به روند افزایشی دمای هوا در استان که از قبل هم پیش‌بینی شده بود، افزود: سامانه گرمی که کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده، تقویت شده و دمای ۴۰ درجه برای شهر کرمانشاه و ۴۵ درجه برای مناطق گرمسیر استان که پیش‌بینی شده بود تا اواخر هفته رخ دهد، روز گذشته (سه شنبه، ۱۳ تیر) اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: با تقویت این سامانه، انتظار می‌رود گرمترین روزها را جمعه و شنبه پیش رو (۱۵ و ۱۶ تیر) داشته باشیم که رسیدن حداکثر دمای شهر کرمانشاه به ۴۲ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای نواحی گرمسیر مانند قصرشیرین و خسروی  به ۴۷ درجه سانتی‌گراد دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه این دما را برای چنین ایامی از سال غیرعادی ندانست و افزود: این گرمای شدید تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

به گفته قاسمی، از روز یکشنبه دما در اکثر نواحی استان دو تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش یافته و هوا تا حدودی خنک‌تر خواهد شد، اما با توجه به اینکه در فصل گرما قرار داریم احتمال ورود دوباره سامانه‌های گرم به کرمانشاه وجود دارد.

وی همچنین در باره احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع خشک و جارها هشدار داد و از دستگاه‌های مربوطه خواست خصوصا در نواحی گرمسیری برای احتمال وقوع آتش‌سوزی آماده باشند./ایسنا کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |