شما اینجا هستید
اورامانات » سود سهام عدالت به حساب افراد ثبت‌نام کننده در سامانه سجام واریز می‌شود

سرپرست تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه با اعلام اینکه سود سالانه سهام عدالت بعد از برگزاری مجمع تقسیم سود، به شماره حساب اعلام شده در سامانه سجام واریز می‌شود لذا از افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند خواست هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کنند.

دکتر «محمد بهمن»  افزود: واگذاری سهام عدالت از خرداد ماه سال ۱۳۹۹ با ابلاغ مقام معظم رهبری آغاز شد و در این بازه زمانی سهامداران سهام عدالت می‌توانستند با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir نسبت به انتخاب روش مستقیم یا غیرمستقیم برای مدیریت سهام خود اقدام کنند.

او گفت: در روش مستقیم سهامداران به صورت مستقیم مدیریت سبد سهام خود را که شامل ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی و ۹ شرکت غیربورسی است را عهده دار هستند و این افراد می‌­توانند به دلخواه ۶۰ درصد از سهام خود از این شرکت­‌ها را به فروش برسانند.

وی اظهار داشت: افرادی که نسبت به فروش سهام خود اقدام نکرده‌­اند و یا دارندگان ۴۰ درصد باقی مانده از سهام به عنوان سهامدار شرکت‌­ها محسوب شده و سود هر شرکت بعد از برگزاری مجامع شرکت ­ها به حسابشان واریز می­‌ شود.

سرپرست تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین از امتیازات مربوط به افزایش سرمایه شرکت و سهام جایزه نیز می‌­توانند استفاده نماید و از این رو توصیه می شود این افراد برای برخورداری از امتیازات این روش در سامانه سجام ثبت نام نمایند.

بهمن در ادامه افزود: در روش غیرمستقیم به سهامداران سهام شرکت سرمایه گذاری استان کرمانشاه تعلق می‌­گیرد که باتوجه به مبلغ اولیه سهام عدالت سهما تخصیص یافته متفاوت می‌­باشد.

وی تصریح کرد: این افراد نیز می‌­توانند با مراجعه به سامانه سجام و احراز هویت و همچنین دریافت کُد بورسی نسبت به فروش ۶۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با نماد وسکرشا اقدام نمایند.

او یادآوری کرد دارندگان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه Sejam.ir قسمت مراکز ثبت نام و احراز هویت رایگان سجام در منزل نسبت به ثبت نام به صورت رایگان اقدام نمایند تا از مزایای سهام خود بهره‌مند شوند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

اکنون ۶۷۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه از مجموع یک میلیون و ۴۴۵ هزار نفر سهام دار، روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

همچنین در استان ۵۳ درصد از افراد روش مستقیم و ۴۷ درصد آنها روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند./ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |