شما اینجا هستید
اجتماعی » لباسِ تنگ برای «مدرسه» ممنوع!

منبع ایسنا

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه استفاده از روپوش تنگ برای دانش‌آموزان را موجب افزایش خستگی و اختلال در یادگیری دانست.

دکتر ابراهیم شکیبا در خصوص تشریح ویژگی‌های یک روپوش مناسب برای مدرسه، گفت: اولین نکته مهم در خصوص روپوش مدرسه، اندازه و سایز آن است که تنگ نباشد و دانش‌آموز در آن احساس راحتی کند.

وی افزود: پوشیدن روپوش تنگ در ساعات طولانی مدرسه، موجب خستگی دانش‌آموزان شده و یادگیری آنها را با اختلال مواجه می‌کند.

این مسئول بهداشت گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در سن رشد قرار دارند توصیه می‌شود روپوش مدرسه یک سایز بزرگتر خریداری شود.

شکیبا گفت: اندازه بزرگِ روپوش موجب می‌شود تا علاوه بر راحتی، در فصول سرد سال هم دانش‌آموزان به راحتی زیر روپوش مدرسه، لباس‌های گرم بپوشند.

وی تصریح کرد: در خصوص روپوش مدرسه، راحتی شلوار اهمیت زیادی دارد چرا که دانش‌آموزان تحرک زیادی داشته و مدام در حال دویدن هستند و بهتر است که شلوار آنها راحت و گشاد باشد تا بتوانند به راحتی فعالیت کنند.

شکیبا گفت: توصیه می‌شود به جای کمربند، جهت راحتی هر چه بیشتر از شلوارهای کش‌دار برای دانش‌آموزان استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از روپوش‌های جیب‌دار گفت: داشتن جیب موجب می‌شود دانش‌آموزان به راحتی هر وسیله ای مانند دستمال یا لیوان را در آن قرار داده و با خود حمل کنند.

وی در خصوص رنگ روپوش مدرسه هم تاکید کرد: رنگ روپوش برای سنین پایین ترجیحا روشن‌تر باشد و بویژه برای دختران توصیه می‌شود از مقنعه‌های با رنگ سفید و روشن در مقطع ابتدایی استفاده شود که هر گونه آلودگی روی آن به راحتی تشخیص داده شود.

شکیبا گفت: همچنین جوراب دانش‌آموزان هم باید رنگ روشن باشد تا آلودگی‌های آن به سرعت نمایان شود، جنس جوراب هم برای راحتی هر چه بیشتر پا باید نخی باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |