شما اینجا هستید
اجتماعی » مجارستان: کشورهای غربی باید ضمانت‌های امنیتی به روسیه بدهند

 

به گزارش ریگا انلاین به نقل از ایسنا

مدیر دفتر نخست وزیری مجارستان، اظهار داشت، دولت کشورش معتقد است کشورهای غربی باید تضمین‌های امنیتی به روسیه بدهند و اوکراین را در ناتو برای حل مناقشه این کشور نپذیرند.

 به نقل از خبرگزاری ام تی آی، گرگری گویاش، مدیر دفتر نخست وزیری مجارستان گفت: جهان غرب که از اوکراین حمایت می‌کند باید تضمین‌های امنیتی برای روسیه ارائه کند؛ اما به هیچ وجه اوکراینی‌ها نباید عضو ناتو شوند.

گرگری گویاش همچنین دیدگاه دولت مجارستان را مورد تاکید قرار داد که مذاکرات برای حل مناقشه اوکراین تنها در صورتی می‌تواند مؤثر باشد که ایالات متحده با روسیه و اوکراین در آن شرکت کند.

علاوه بر این، مدیر دفتر نخست وزیری مجارستان گفت که اوکراین «هیچ شانس واقعی برای بازپس‌گیری سرزمین‌هایی که به روسیه پیوسته‌اند» ندارد.

گویاش که وزیر دولت هم است، افزود: «همچنین واضح است که روسیه تهدیدی برای اروپای مرکزی نیست، زیرا در یک سال و نیم گذشته، روس‌ها نتایج سریع و چشمگیری در عملیات نظامی در اوکراین به دست نیاورده‌اند.»

این در حالی است که ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در مصاحبه اخیر با خبرنگار تلویزیون آمریکایی تاکر کارلسون دیدگاه مشابهی را ابراز کرد.

اوربان تصریح کرد که متقاعد شده است که کشورهای غربی باید موضوع ادغام اوکراین در ناتو را فراموش کنند و با روسیه درباره ساختار امنیتی بین‌المللی جدید مذاکره کنند. او افزود: صحبت در مورد بازگرداندن اراضی به اوکراین، به ویژه شبه جزیره کریمه، بیهوده و «کاملاً غیر واقعی» است./ایسنا کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |