شما اینجا هستید
اجتماعی » مساجد تاریخی اورامانات مرمت می‌شوند

منبع ایسنا

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای مرمت مساجد تاریخی اورامانات خبر داد.

کیومرث خانی لعل آبادی ، با اشاره به تعدد مساجد تاریخی شاخص در منطقه ثبت جهانی شده اورامانات، اظهار کرد: از آنجایی که اورامانات یکی از نخستین مناطق کشور بوده که دین اسلام به آن وارد شده، بنابراین مساجدی تاریخی با معماری سنتی و مصالح بومی در این منطقه دیده می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۱۴ مسجد تاریخی در این منطقه به ثبت ملی رسیده و هنوز تعدادی دیگر مسجد در این منطقه وجود دارد که ثبت ملی نشده‌اند.

معاون میراث فرهنگی استان مسجد عبدالله بن عمر در ریژآو، مسجد خضرزنده در پاوه، مسجد عبدالله بن عمر در روستای شرکان، مسجد عبدالله بن عمر در روستای گلال، مسجد قوله در روستای نودشه، مسجد چله خانه هجیج، مسجد محمد رسول الله و مسجد جامع پالنگان را از مساجد تاریخی ثبت ملی شده اورامانات عنوان کرد و گفت: باتوجه به قدمت این مساجد و واقع شدن آنها در منطقه‌ای ثبت جهانی شده، برنامه مرمت آنها در دستورکار قرار دارد.

وی تصریح کرد: برای امسال مرمت دو مسجد تاریخی روستاهای شرکان و گلال در دستور کار قرار گرفته و طبق برنامه ریزی‌ صورت گرفته هرساله تعدادی از این مساجد تاریخی مرمت خواهند شد.

خانی لعل آبادی اضافه کرد: مرمت مساجد تاریخی روستاهای شرکان و گلال با اعتبار حدود ۳۰۰ میلیون تومان آغاز شده و حدود یک ماه ادامه خواهد داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |