شما اینجا هستید
اورامانات » وضعیت منابع آبی استان کرمانشاه نگران کننده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اعلام اینکه وضعیت منابع آبی استان نگران کننده است، از همه اقشار مردم خواست امسال به صورت جدی در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و این نعمت خدادادی و بدون جایگزین را به صورت بهینه و منطقی مصرف نمایند.

«بهرام درویشی» گفت: میزان بارش استان از ابتدای مهرماه سال ۹۹ تاکنون نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۳ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: به دنبال کاهش بارش ها میزان روان‌آب های سطح استان نیز ۴۴ درصد نسبت به سال گذشته و ۳۸ درصد نسبت به میانگین بلند مدت کاهش نشان می دهد که این موضوع تاثیرات نامطلوبی بر میزان ذخایر سطحی و زیرزمینی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه تصریح کرد: کاهش باران و روان آب ها در سطح استان بسیار نگران کننده است از این رو باید با جدیت برای کاهش آثار و تبعات آن برنامه ریزی کنیم.

درویشی با تاکید بر اینکه صرفه جویی در مصرف آب امسال باید با جدیت از سوی مردم رعایت شود، گفت: به زودی کمیته هایی برای کنترل میزان مصرف با هماهنگی جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب تشکیل خواهد شد.

وی بر ضرورت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی تاکید کرد و اظهار داشت: باید در بخش تعیین تکلیف چاه‌های غیر مجاز، تهیه و نصب کنتورهای هوشمند، اصلاح و تعدیل پروانه‌ها با جدیت بیشتری فعالیت کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه از ۲۳ محدوده مطالعاتی، ۱۰ محدوده دارای شرایط بهره‌برداری آزاد، ۹ محدوده دارای شرایط بهره‌برداری ممنوعه و ۲ محدوده دارای شرایط ممنوعه بحرانی است./ایرنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |