شما اینجا هستید
اجتماعی » چگونه کودکان را به ورزش علاقه‌مند کنیم؟

 

به گزارش ریگا انلاین به نقل از فارس

با توجه به سبک زندگی امروز و کم‌تحرکی بچه‌ها، باید آن‌ها را به سمت تحرک و فعالیت بدنی سوق دهیم، البته نحوه ورزش کردن برای کودکان متفاوت از بزرگسالان است.

 امروز تفریح کودکان نسل جدید به تماشای تلویزیون، بازی با تلفن‌همراه و بازی‌های یارانه‌ای خلاصه شده و تحرک بدنی آن‌ها و اهمیت ورزش برای آن‌ها هر روز کمرنگ‌تر می‌شود؛ همین سبب اضافه وزن و چاقی در آن‌ها شده است.

داشتن عضلات و استخوان‌های قوی‌تر، داشتن درصد چربی کم‌تر، کم‌تر شدن احتمال اضافه‌ وزن،کاهش خطر ابتلا به دیابت احتمال کاهش فشار خون و کلسترول و رواج افکار مثبت، افزایش اعتماد نفس، خواب بهتر، توانایی استفاده بهتر از دست‌ها و پاها به عبارتی هوش حرکتی از فواید ورزش برای کودکان است.

با این اوصاف؛ باید کودکان را به سمت تحرک و فعالیت بدنی سوق دهیم، البته نحوه ورزش کردن برای کودکان متفاوت از بزرگسالان است ورزش برای کودکان باید بیشتر جنبه تفریحی و بازی داشته باشد.

محمدرضا نقدی از مربیان ورزشی کرمانشاه معتقد است، که در قالب بازی می‌توان کودکان را به ورزش تشویق کرد به این صورت چند توپ برای بچه‌ها چیده شود و از آن‌ها بخواهیم توپ‌ها را با سرعت داخل سبد بیاندازند این حرکات برای چابکی بدن است.

این مربی ورزشی ادامه داد: بچه‌ها را تشویق به دویدن هدفمند کنیم با توپ سبکی با یک فوتبال ساده و یا با استفاده از حلقه‌های اسبا‌ب‌بازی بسکتبال برای هماهنگی عضله و عصب از آن‌ها بخواهیم توپ را هدفمند پرتاب کنند.

زهرا محمدی، پزشک هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه در این رابطه، گفت: باید زمان بی‌تحرکی بچه‌ها را کم کنیم چون فعالیت بدنی در هر سنی برای سلامتی ضروری است.

وی ادامه داد: تصور عموم این است دانش‌آموزان و نوجوانان چون مدرسه می‌روند فعال هستند، ولی متأسفانه براساس آمار ۸۰ درصد بچه‌های مدرسه‌ای معیارهای فعال بودن را پُر نمی‌کنند و قتی بزرگ می‌شوند در خطر بیماری‌های مانند دیابت، چربی، فشار خون و انواع سرطان‌ها قرار می‌گیرند، لذا به خاطر سلامتی فرزندانمان باید تصمیم جدی برای افزایش فعالیت بدنی آن‌ها بگیریم.

این پزشک هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای بچه‌‌های ۵ تا ۱۷ سال روزانه یک ورزش هوازی به مدت حداقل یک‌ساعت به شدت متوسط تا شدید پیشنهاد می‌شود؛د بهتر است سه روز در هفته ورزش هوازی شدید مانند ورزش‌های بسکتبال، والیبال، فوتبال و مابقی روزها ورزش‌های هوازی دیگر همانند دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها روی عضلات و استخوان‌ها هم موثر است و آن‌ها را تقویت می‌کند./ فارس کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |