شما اینجا هستید
اجتماعی » کردستان می تواند قطب گردشگری باشد

فرماندار سنندج : کردستان می تواند قطب گردشگری باشد

فرماندار سنندج با اشاره به پتانسیل ها و منابع بالقوه و نعمت های خدادادی کردستان گفت : این استان می تواند به عنوان قطب گردشگری کشور مورد توجه قرار گیرد . شهرستان سنندج به دلیل آمار بالای گردشگری می تواند به شهر گردشگری بدل شود و به افزایش درآکد خانوار ها کمک کند . وی شهرستان های مریوان و بانه را جز شهرستان های گردشگری دانست و افزود : این شهرها به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی و اماکن تفریحی هرساله میزبان مسافران نوروزی زیادی از اقصی نقاط کشور است . وی توسعه گردشگری استان کردستان در شهرستان ها و روستاهای هدف گردشگری ضرورت دانست و گفت : همه دستگاه ها و کمیته های ستاد تسهیلات نوروزی را فراهم کنند . بوم گردی و مراکز اسکان آموزش و پرورش و چادرهای شهرداری مورد توجه قرار گیرد .

وی تاکید کرد : ستادهای اسکان آموزش و پرورش در صورت داشتن ظرفیت مهمانان غیر فرهنگی را نیز اسکان دهند . وی برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی و عرضه محصولات سنتی صنعتگران کردستان می تواند به عرضه فرهنگ و هنر این خطه کمک کند .

وی در ادامه بر هماهنگی کمیته ها و ستاد تسهیلات نوروزی در راستای اسکان مسافران و خدمات دهی مناسب به آنها و معرفی شهرستان سنندج به یک شهر گردشگری ضروری دانست .

وی همچنین به حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست و جلوگیری از آسیب به طبیعت و زمین های کشاورزی تاکید کرد و گفت : در این راستا فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های لازم انجام شود .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |