شما اینجا هستید
اجتماعی » ۱۳۵ بازمانده از تحصیل در روانسر شناسایی شدند

مدیر آموزش و پرورش روانسر با بیان اینکه ازدواج، جذب در بازار کار و عدم علاقه به تحصیل از مهمترین دلایل ترک تحصیل در این شهرستان است، گفت: ۱۳۵ نفر بازمانده از تحصیل در روانسر شناسایی شدند.

کامران حسین زاده روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش روانسر افزود: مدارس از راه دور این شهرستان مدارس مجری طرح آشتی با آموزش (آبا) هستند که با تشکیل و برگزاری کلاس های اقماری، افراد بازمانده از تحصیل را آموزش می دهند.

وی تصریح کرد: آموزش این افراد گروهی و به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری برگزار می شود و افراد حقیقی، حقوقی، انجمن ها و سمن های مردم نهاد حامیان اصلی طرح آشتی با آموزش هستند.

وی همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های خدمات رسان برای مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی و عدم قطع انشعابات مدارس را خواستار شد.

امام جمعه روانسر نیز پیشرفت جامعه را در گرو پیشرفت آموزش و پرورش دانست و گفت: ترک تحصیل باعث بروز آسیب های اجتماعی می شود و موضوع آشتی با آموزش (آبا) باید به طور جدی در این شهرستان اجرایی شود.

ماموستا ملا سید محمد محمدی افزود: خلل در کار آموزش و پرورش انحطاط فرهنگی، اجتماعی و انسانی جامعه را به دنبال دارد و همه ادارات موظف به خدمات رسانی بدون محدودیت به آموزش و پرورش هستند.

فرماندار روانسر نیز گفت: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای پیشرفت جامعه است چرا که  عامل اصلی پیشرفت هر جامعه ای بهادادن به نهاد آموزش و پرورش است.

سعدی مصطفی زاده بر اجرای دقیق تر و هر چه بهتر طرح آشتی با آموزش در روانسر تاکید کرد و اظهار داشت: ترک تحصیل جوانان این شهر باید آسیب شناسی شود.

وی اضافه کرد: همه ادارات خدمت رسان از جمله اداره آبفا، برق، مخابرات و گاز باید به آموزش و پرورش و مدارس نگاه ویژه داشته باشند و از قطع انشعابات مدارس خودداری کنند.

وی بر همکاری و هماهنگی در امر تسهیل ساخت و ساز مدارس توسط خیرین مدرسه ساز و رفع موانع تاکید کرد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |