شما اینجا هستید
اورامانات » ‍ 💢فصل سرد بودجه اورامانات

‍ 💢فصل سرد بودجه اورامانات
🔺لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ چند روز پیش به مجلس شورای اسلامی ارائه گردید
🔸تونل سیاطایر، بیمارستان روانسر، محورهای روانسر- پاوه و جوانرود- ثلاث، سامانه انتقال آب، طرح سد جوانرود، آبرسانی به دشت حر، دشت میرآباد، باغات ثلاث و پروژههای گردشگری در اورامانات بودجه نگرفتند.
🔸️ انتظار می رفت با حضور دو‌ تن از نمایندگان استانکرمانشاه جناب آقای مصری و جناب آقای #لهونی امسال استان کرمانشاه رشد بودجه داشته باشد اما متاسفانه استان کرمانشاه با ۱۲۷۶ میلیارد در جایگاه چهاردهم قرار گرفت که از این مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد آن از طریق مالیات هم استانیان تامین می شود.
🔸در میان چهار شهرستان زلزله زده اورامانات ( پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی) به کلی فراموش شده است و گویا در میان این همه بریز بپاش هیچ ردیف و اعتباری برای اورامانات در نظر گرفته نشده است.
🔸جاده جوانرود- ثلاث باباجانی- شیخ صله مبلغ ۱۲ میلیارد تومان اختصاص داده شده است که برای ۶ کیلومتر است، در این میان با وجود پروژه تونل سیاطایر بودجه جدیدی اختصاص داده نشده و با همان بودجه اولیه و بودجه‌ سال گذشته در حال انجام است.
🔸به بیمارستان ثلاث باباجانی برای تکمیل و راه اندازی ردیف بودجه اختصاص داده نشده است.
🔸برای انتقال آب به دشت حر و دشت های میرآباد و سامانه انتقال و آبرسانی به شهر تازه آباد و باغات قلقله و طرحهای کشاورزی که سال گذشته دارای ردیف بودجه بوده است امسال هیچ ردیف و بودجه ای اختصاص داده نشده است.
🔸به بیمارستان روانسر ردیف بودجه مستقل اختصاص داده نشده است.
🔸برای راه مواصلاتی قزانچی- روانسر- پاوه- نوسود به همراه بزرگراه اسلام آباد- قصر شیرین و احداث راه اصلی گیلانغرب- سومار جمعاً ۳۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
🔸به پروژه های اصلی در اورامانات که شامل انتقال آب به اورامانات از طریق سامانه گرمسیری و سردسیری است هیچ بودجه ای اختصاص داده نشده برای مطالعه، بررسی و احداث سد در اورامانات هیچ بودجه ای اختصاص داده نشده است.
🔸تنها بودجه ای که مختص اورامانات باشد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان است که برای انتقال آب شرب هانی کوان به شهر پاوه تخصیص داده شده است
🔸قابل ذکر است طرح های توسعه و ایجاد پارک ماپریس، پارک ساراوان، مجتمعهای گردشگری چشمه میران، بیاشوش، احداث پارک گردشگری قجر در ثلاث باباجانی، ایجاد مجتمع و کمپ گردشگری سراب روانسر ، توسعه گردشگری پاوه- شوشمی که سال های گذشته در بودجه دارای ردیف بود در بودجه ۱۴۰۰ حذف شدند.
🔸در لایحه بودجه ۱۴۰۰، اورامانات در حوزه ورزش، گردشگری، بهداشت و درمان، پروژه های آبی، کشاورزی و بخش صنعت هیچ ردیف بودجه ای ندارد. در مابقی شهرستان های استان کرمانشاه هم وضعیت مطلوبی وجود ندارد و عملاً استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ شاهد پیشرفتی نخواهد بود.
🔸انتظار می رود مسئولان و متولیان امر با توجه به وضعیت زلزله زدگی و معضل بیکاری در اورامانات که هر ساله دارای رتبه اول کشوری است راه حلی برای جبران این عقب ماندگی بیاندیشند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |