شما اینجا هستید

دادستان جوانرود در جلسه با مشاورین املاک:نرخ های خرید و فروش و اجاره بها املاک استیجاری در شهرستان غیرواقعی و غیرقانونیست.
امین محمدی در جلسه با مشاورین املاک گفت: نرخ های خرید و فروش و اجاره بها املاک در شهرستان غیرواقعی و غیرقانونیست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریگا انلاین ،جلسه دادستان جوانرود با مشاورین املاک شهرستان جوانرود با هدف نظارت بر قیمت اجاره بها املاک مسکونی استیجاری در شهرستان پیش ازظهر امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰ با حضور دادستان و مسئولین اتحادیه امور صنفی و مشاورین املاک شهرستان جوانرود برگزار شد.
امین محمدی دادستان جوانرود در این جلسه گفت: قیمت املاک در برخی مناطق جوانرود بسیار غیرواقعی،غیرکارشناسی و خارج عرف بوده و برخی دلالان و صاحبان سرمایه با یک روند غیرمنطقی باعث افزایش قیمت اجاره بهای املاک مسکونی استیجاری در جوانرود شده اند.
محمدی افزود: متاسفانه این دلالان قیمت اجاره بها املاک را بدون هیچ دلیل و پشتوانه منطقی و قانونی چندین برابر افزایش می دهند که اینگونه نرخ ها و قیمت ها صرفا زمینه ای برای سودجویی عده ای دلال و افراد سودجو در شهرستان جوانرود شده است در جلسه امروز با مشاورین املا‌‌ک مقرر گردید تا کارشناسان و مشاورین در حوزه املاک قیمت های واقعی را در مناطق شهر به مردم اعلام و در این خصوص شفاف سازی و از عقد قراردادهای نا متعارف جلوگیری نمایند.
وی همچنین افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ موجرین برای دستور حکم تخلیه به دادسرا مراجعه نکنند چون قراردادها خود به خود تمدید شده اند و با ۱۵ درصد افزایش قیمت قراردادها به صورت خودکار تمدید شده اند.در صورت عدم توافق طرفین و تمایل مستاجرین اماکن استیجاری مسکونی قراردادهای اجاره به مدت یکسال خودکار تمدید می‌گردد. ودرخواست تخلیه مسموع نبوده مگر با حصول شرایط مقرر در مصوبه ستاد ملی وافزایش اجاره‌ بها سالیانه به میزان ۱۵ درصد مجاز می باشد.
وی با اشاره به اینکه اگر در هر بنگاه معاملات ملکی قراردادی با بیش از ۱۵ درصد اجاره بهاء منعقد شود آن واحد صنفی پلمپ و از طریق اتحادیه برای ابطال جواز کسب اقدام می شود.
وی افزود: شخصی که با رضایت خود و خارج از بنگاه عقد قرارداد می نماید از مزایای قانون روابط مستأجر و مؤجر و امتیاز تخلیه فوری برخوردارنمی شوند.
همچنین در این دادسرا قاضی ویژه ای تعیین شده است که به صورت گشت ویژه پیگیری و گزارش را به سمع نظر دادستان می رساند.
وی خاطرنشان کرد:اقدامات قانونی در راستای جلوگیری از افزایش اجاره بهاء املاک مسکونی استیجاری در جوانرود انجام و با متخلفین و سودجویان مطابق قانون برخورد خواهد شد.
وی در پایان افزود جلسه فوق در راستای هفتادودومین جلسه ی ستاد ملی مبارزه با کروناست که در حکم قانون و لازم الاجراست.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |