شما اینجا هستید
آرشیو هفته نامه » اعلام آمادگی رسمی آمریکا برای کمک به اربیل پس از حمله موشکی اخیر

مسئول نهاد روابط خارجی در دولت اقلیم کردستان، تأکید کرد به دنبال حمله موشکی اخیر به اطراف فرودگاه بین المللی اربیل، آمریکا به صورت رسمی، برای ارائه هر نوع کمک به دولت اقلیم کردستان اعلام آمادگی کرده است.

به نقل از بغداد الیوم، “صفین دزه ای” در این باره گفت: تأمین امنیت اعضای هیئت های دیپلماتیک در اقلیم کردستان و عراق، برای برقراری ثبات و امنیت در سراسر کشور، بسیار ضروری است و به دنبال حمله موشکی به اطراف فرودگاه بین المللی اربیل، دولت آمریکا رسما برای ارائه هر نوع کمک به دولت اقلیم کردستان اعلام آمادگی کرده است.

مسئول روابط خارجی دولت اقلیم کردستان اعلام کرد: در زمینه تأمین امنیت و حفاظت از هیئت های دیپلماتیک و دیپلمات ها، معاهدات بین المللی متعددی وجود دارد که یکی از آنها معاهده وین است. اما مایه تأسف است که سفارتخانه آمریکا و سایر هیئت های دیپلماتیک و بین المللی در بغداد چنان مورد تهدید قرار گرفته اند که ایالات متحد آمادگی اش برای بستن سفارتخانه اش در بغداد را اعلام کرده است.

وی افزود: بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد، زیان های بزرگی برای عراق و منطقه، به همراه خواهد داشت و منجر به هرج و مرج و بحران در کشور خواهد شد.

صفین دزه یی تصریح کرد: از دولت فدرال انتظار می رود تأمین امنیت دیپلمات ها و هیئت های دیپلماتیک را در رأس اولویت هایش قرار دهد و بدین ترتیب مانع تحرکات گروههای تروریستی حمله کننده به هیئت های مذکور شود که درصدد هستند با این اقدامات، هرج و مرج و مشکلات عدیده ای در کشور  به وجود بیاورند.

مسئول دفتر روابط خارجی اقلیم کردستان تأکید کرد: متأسفانه برخی طرف ها همچنان به خشونت و هرج و مرج اعتقاد دارند و تلاش می کنند امنیت و ثبات اقلیم کردستان را با خطر مواجه کنند. اما اقلیم  در مقابله با این تلاش ها، تردید نکرده و برای حفظ امنیت هیئت های دیپلماتیک و نیروهای ائتلاف بین المللی و همچنین همه شهروندان اقلیم کردستان از قومیت ها و مذاهب مختلف، از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

منبع:خبرگزاری کردپرس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |