شما اینجا هستید
اجتماعی » پرهیز از مصرف قارچ‌های خودرو ضروری است

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پرهیز از مصرف قارچ‌های خودرو ضروری است.

مهدی محمدی با اشاره به گزارش‌های مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت در سال‌های گذشته اظهار کرد: یکی از قارچ‌های عامل مسمومیت در کشور از جنس آمانیتا است که تا حدودی به قارچ‌های خوراکی شباهت داشته و حتی می‌تواند در کنار آن‌ها در محل رویش وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم پیشگیری و مقابله با مسمومیت‌های ناشی از مصرف قارچ‌های خودرو و سمی افزود: مردم باید از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت به ویژه قارچ‌هایی که در کنار تنه درختان و قارچ‌هایی که کنار درختان خشک شده می‌رویند یا قارچ‌های جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای با منشأ نامشخص عرضه می‌شوند، خودداری کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: مردم باید تنها قارچ‌هایی را که توسط مراکز مجاز و در بسته‌بندی‌های دارای مجوز سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، مصرف کنند.

وی ادامه داد: شناسایی انواع خوراکی قارچ از انواع سمی تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و توسط متخصصان و فقط کارشناسان مجرب و قارچ شناسی و گیاه شناسی امکان پذیر است، بنابراین مردم نباید به توصیه‌های برخی افراد در تشخیص انواع سمی قارچ از انواع خوراکی به هیچ وجه توجه کنند./مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |