شما اینجا هستید
اجتماعی » کاهش ۴۳ درصدی بارش‌های کرمانشاه/ موج دوم از فردا می‌آید

به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه بارش‌های سال زراعی جاری(از ابتدای مهر) استان نسبت به پارسال ۴۳ درصد کاهش داشته است.

فیروز دولتشاهی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون حدود ۹۵٫۷ میلی‌متر بارش در سطح استان داشته ایم، افزود: این میزان نسبت به سال گذشته با ۱۶۷ میلی‌متر بارندگی ۴۳ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت با ۱۸۱ میلی‌متر بارندگی ۴۷ درصد کمتر شده است.

وی میانگین بارش سال زراعی جاری در شهر کرمانشاه را نیز ۸۹ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: در شهر کرمانشاه نیز نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد و نسبت به بلندمدت ۴۶ درصد کاهش بارندگی داشتیم.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین بارش امسال در سطح استان کرمانشاه را مربوط به ثلاث باباجانی ه میزان ۲۰۳ میلی‌متر اعلام کرد و یادآور شد: کمترین بارندگی نیز با ۳۸ میلی‌متر از قصرشیرین بوده است.

وی سپس از خروج موج اول بارشی که برای این هفته در کرمانشاه پیش‌بینی شده بود خبر داد و اضافه کرد: موج دوم از بعدازظهر فردا (۲۳ دی) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و فعالیت آن تا شنبه و به صورت باران، باد و حتی رعد و برق ادامه دارد.

دولتشاهی با بیان اینکه این موج می‌تواند حتی در مناطق معتدل استان نیز خصوصا در روز شنبه باعث بارش برف شود، تاکید کرد: در این مدت روند کاهشی دمای هوای شبانه را هم خواهیم داشت.

وی پیش بینی کرد، دمای بسیاری از نواحی استان در روز شنبه (۲۵ دی) به زیر صفر برسد و به طور میانگین حدود پنج درجه کاهش دما نسبت به امروز را تا روز شنبه شاهد باشیم./ایسنا کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |