شما اینجا هستید
اجتماعی » کرمانشاه باید قطب ورزش ایران باشد

استاندار کرمانشاه به آمادگی کرمانشاه برای پذیرش میزبانی مسابقات در همه رشته های ورزشی اشاره کرد و گفت: کرمانشاه باید قطب ورزش ایران باشد.

بهمن امیری مقدم در همایش تجلیل از مدال آوران استان کرمانشاه در آوردگاه های جهانی، آسیایی، بین المللی و المپیک ناشنوایان که عصر (۲۵ خرداد) در هتل پارسیان برگزار شد، بااشاره به اهمیت سلامت جسم در دیدگاه پیامبر اسلام و ائمه اطهار، اظهار کرد: اگر به سیره ائمه نگاه کنید روی این موضوع تاکید داشته اند که روح سالم در جسم سالم است و جسم سالم هم با ورزش کردن بدست می آید.

وی یکی از راه های توسعه ورزش را فراهم کردن زیرساخت های آن عنوان کرد و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی در استان انجام شده و شرایط مناسبی هم برای میزبانی رقابت های مختلف داریم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جایگاه کرمانشاه در حوزه ورزش در کشور مناسب است، افزود: حضور ۶۵ تیم در لیگ های ورزشی و ۶۲ مدال قهرمانی برون مرزی نشان از توان ورزشکاران کرمانشاهی دارد که بسیار ارزشمند است.

وی قهرمانان کرمانشاه را هم در ورزش و هم در اخلاق الگو دانست و بااشاره به گلایه هایی که تعدادی از آنها در این همایش داشتند، گفت: این ورزشکاران مطالباتی دارند که ما برای رفع آنها در خدمتشان هستیم و معتقدیم آنها نباید جز ورزش دغدغه دیگری همانند شغل و معیشت داشته باشند. مطالبات آنها را هم در سفر رییس جمهور منتقل می کنیم.

امیری مقدم در ادامه پایه ورزش قهرمانی را ورزش همگانی خواند و اضافه کرد: اگر برای ورزش همگانی وقت، سرمایه و توان بگذاریم باید سکوهای بیشتری را در رقابت های ملی و برون مرزی از آن کرمانشاه کنیم که این قابل تحقق است.

وی با تاکید براینکه نام کرمانشاه باید همواره در ورزش ایران بدرخشد، عنوان کرد: در گذشته قهرمانانی همچون برادران محبی داشته ایم که به واسطه افتخارآفرینی هایی که داشته اند، هنوز نام کرمانشاه را در ایران بلند نگه داشته اند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این ظرفیت در کرمانشاه وجود دارد که زمینه برای ظهور قهرمانان جدید فراهم شود، گفت: یکی از راه های باز کردن فضا برای شناسایی قهرمانان جدید در استان میزبانی رقابت های مختلف است که باتوجه به زیرساخت های مناسبی که داریم، آماده میزبانی رقابت های ورزشی تمام رشته های ورزشی در سطح آسیایی و جهانی هستیم.

وی دهکده المپیک را از جمله ظرفیت های خوب توسعه زیرساختی در استان دانست و گفت: راه اندازی پروژه های دهکده المپیک حق مردم کرمانشاه است و اعتبارات خوبی هم برای آن از محل سفر رییس جمهور گرفته ایم، اما باید بخش خصوصی هم در این دهکده ورود کند تا پروژه هایش سریعتر به سرانجام برسد.

امیری مقدم با بیان اینکه توسعه ورزش و ورزش قهرمانی سلامت جسم و روح را در جامعه به همراه خواهد داشت، گفت: براین اساس، باید مسابقات بیشتری را در استان برگزار کنیم تا کرمانشاه به قطب ورزش کشور تبدیل شود و قهرمانان جدیدی ظهور کنند.

امیری مقدم در ادامه به نقش ورزش در دور کردن جوانان از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این رابطه دستور داده ایم که فضای باز تمام مدارس در ساعت پس از تحصیل در اختیار جوانان محلات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به قهرمانان به جوانان دیگر برای ورود به ورزش انگیزه می دهد، عنوان کرد: در این مراسم قهرمانان ما گلایه هایی داشتند که ما هم قبول داریم و معتقدیم یک ورزشکار نباید پس از پایان دوره قهرمانی خود دغدغه شغل داشته باشد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: تلاش می کنیم در جذب ادارات برای قهرمانان خود سهمیه اختصاص دهیم تا در بحث استخدام مشکلی نداشته باشند.

وی به مشکل نبود اسپانسر برای تیم های ورزشی در استان هم اشاره کرد و گفت: تیم هندبال زاگرس یکی از این تیم ها است که جایگاه خوبی در هندبال ایران دارد و در سفر اخیر خود به تهران با یک سرمایه گذار رایزنی کردیم تا اسپانسر آن باشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه به سفر آتی رییس جمهور به کرمانشاه اشاره کرد و با بیان اینکه معیشت، اشتغال، گردشگری‌، ورزش و … از جمله مسائلی است که در این سفر پیگیری می شود، افزود: اگر این درخواست ها را خوب پیگیری کنیم مشکل اشتغال استان حل می شود و این سفر رییس جمهور یکی از پربارترین سفرها برای کرمانشاه خواهد بود.

وی با تاکید براینکه مهمترین دغدغه اش در استان موضوع اشتغال جوانان است، گفت: به عنوان خدمتگزار مردم تلاش خواهم کرد تا وقتی از استان می روم، اتفاقات خوبی برای مردم اتفاق افتاده باشد.

امیری مقدم با بیان اینکه یکی از راه های رفع معضل بیکاری در استان ورود سرمایه گذاران است، عنوان کرد: متاسفانه کرمانشاه را بد معرفی کرده ایم و همین موضوع سرمایه گذاران را از استان فراری داده است.

وی تاکید کرد: باید شرایط را برای ورود سرمایه گذاران با فراهم کردن زیرساخت ها ایجاد کنیم.

استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه در انتصابات خود روی گزینه های بومی تاکید دارد، عنوان کرد: معتقدم گزینه بومی دلسوز مردم استان است و کرمانشاه را دوست دارد./ایسنا کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |