شما اینجا هستید
اجتماعی » هویت گذاری دام‌ها در کرمانشاه سرعت می‌گیرد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح هویت گذاری دام‌ها در استان به‌صورت جدی پیگیری می شود.

ایرج بهرامی با اشاره به تاکید استاندار کرمانشاه بر اجرای طرح هویت گذاری دام‌ها در کرمانشاه، گفت: امسال در جهت تسریع در هویت گذاری دام جلساتی با محوریت دبیر خانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاونت امور دام جهاد کشاورزی  و نظام مهندسی کشاورزی استان برگزار و در این جلسات  مقرر شده معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی  با همکاری نظام مهندسی کشاورزی، طرح تسریع و تکمیل ثبت و هویت گذاری جمعیت دامی استان را تنظیم و جهت اجرای این طرح نیز موافقت‌نامه‌ای تنظیم تا بودجه لازم از  سازمان برنامه و بودجه اخذ شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: در این طرح با هماهنگی فرمانداری، بخشداری و دهیاری‌ها، هویت گذاری دام با اولویت شهرستان های مرزی انجام و دولت هزینه پلاک کوبی و ثبت اطلاعات در سامانه جامع هویت گذاری  را به  مامورین و کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان  پرداخت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هویت‌گذاری دام‌ها از اواخر سال ۱۳۹۹ در کشور آغاز شد، گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بعنوان هماهنگ کننده و هدایت کننده طرح تعریف شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به رصد و بررسی آمار استخراجی از سامانه جامع، سرعت پیشرفت و اجرای طرح در استان کرمانشاه کند بوده افزود: از جمله دلایل کند بود اجرای طرح می توان به مواردی مثل اختیاری بودن هویت گذاری و عدم تمایل دامداران برای مشارکت در طرح، اخذ هزینه پلاک کوبی و ثبت اطلاعات دام از دامدار، الزام دامدار به پرداخت هزینه بیمه به کارگزاران صندوق بیمه محصولات کشاورزی بانک کشاورزی  برای اجرای طرح و… اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مورد تاکید دولت در بخش دامپروری، ثبت اطلاعات جمعیت دامی کشور در سامانه جامع هویت گذاری است و از اهداف اجرای این طرح شناسایی جمعیت دام سبک و سنگین  و احصا آمار دقیق بر خط در سامانه بوده که به وزارت جهاد کشاورزی امکان  برنامه ریزی در خصوص ارایه خدماتی از قبیل توزیع نهاده‌ها، تسهیلات سرمایه در گردش در قالب صدور دام دار کارت، پیشگیری از قاچاق دام، نظارت بر جابجایی جمعیت  دامی و … را می‌دهد./ایسنا کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |