شما اینجا هستید
اجتماعی » کرمانشاه در زمینه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی رتبه اول کشور را دارد

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه رتبه اول کشور را در مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی دارد.

شمس‌الله خدادادی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه امروز در نشست خبری به مناسبت ۲۱ فروردین؛ سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: استان کرمانشاه در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی رتبه یک کشور را داراست و هم اکنون ۷۲ درصد واحدهای روستایی استان در برابر حوادث طبیعی ایمن هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال ۱۴۱۰ تمام واحدهای روستایی را به صورت سبز و کاملا ایمن دربیایند، افزود: در سال قبل سهمیه مقاوم‌سازی ۳ هزار واحد بود که ۲۵۰۰ واحد آن ابلاغ شده و تا پایان اردیبهشت و بقیه آن نیز ابلاغ می شود که تسهیلات آن قرض‌الحسنه با نرخ ۵ درصد و ۲۰ ساله خواهد بود.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه میانگین اجرای طرح هادی در استان کرمانشاه ۵۸ درصد است که نسبت به میانگین کشوری یک درصد بیشتر است، گفت: در سال ۱۴۰۱ طرح هادی در ۱۶۰ روستای استان  با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی اجرا شد و برنامه داریم در سال جدید نیز در ۱۶۰ روستا این طرح را اجرا کنیم که در این راستا ۱۰۲ میلیارد تومان قیر برای استان جذب شده است.

وی در ادامه به موضوع بازنگری طرح هادی روستاها و اثر مطلوب آن در بازگشت مردم به روستاها پرداخت و بیان کرد: در سال قبل ۱۸۰ روستا با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار مورد بازنگری قرار گرفت و برنامه داریم سالانه ۱۰ درصد روستاهای استان را بازنگری کنیم.

خدادادی افزود: ۷۹۰ روستای دیگر استان نیاز به بازنگری دارند که با روند کنونی تا ۵ سال آینده بازنگری کل روستاهای استان به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۱۱۸هزار  ۷۸۱ واحد روستایی در استان کرمانشاه وجود دارد، اعلام کرد: برای ۸۵ هزار مورد از این واحدها سند صادر شده و این یعنی بیش از ۷۱ درصد  واحدها صاحب سند شده‌اند که باعث کاهش نزاع ها شده و در استفاده جهت تضامین بانکی و… کاربرد دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در خصوص طرح نهضت ملی مسکن، اعلام کرد: سالانه ساخت ۱۰ هزار واحد  مسکونی در استان کرمانشاه در قالب این طرح بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده که سه هزار واحد آن در بخش روستایی است و هم اکنون ۹ هزار و ۱۲۳ واحد در دست اقدام است و در مراحل طراحی تا ساخت قرار دارند.

وی ابراز داشت: در طرح نهضت ملی مسکن برای مرکز استان ۴۰۰ میلیون، در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون و در روستاها ۲۰۰ میلیون تومان برای طرح نهضت ملی تسهیلات در نظر گرفته شده که نرخ سود تسهیلات بانکی در مساکن شهری ۱۸ درصد و مساکن روستایی ۵ درصد است.

خدادادی در رابطه با تعداد طبقات و مساحت واحدهای طرح مسکن ملی، گفت: اگر زمین به اندازه کافی تهیه شود ترجیح  بر این است که در دو طبقه احداث شوند اما هرچه زمین کمتر باشد تعداد طبقات افزایش می‌یابد و  مساحت واحدها بین ۷۵ تا ۸۵ متر است که با احتساب مشاعات  به ۱۰۰ تا ۱۱۰ متر خواهد رسید./فارس کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |