شما اینجا هستید
اجتماعی » فرمانده انتظامی کرمانشاه: خبرنگاران امید و انگیزه را در جامعه تزریق می‌کنند

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از خبرنگاران به عنوان منادیان وحدت و آگاهی‌بخشی در جامعه یاد کرد و گفت: خبرنگاران بدرستی چشمان بیدار و گوش‌های شنوای جامعه هستند که مشکلات مردم را به مسوولان منتقل و امید و انگیزه را در جامعه تزریق می‌کنند.

 سردار «مهدی حاجیان» با حضور مرکز کرمانشاه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی در افغانستان با گرامیداشت این روز افزود: در کشور افراد با تجربه ای در حوزه رسانه وجود دارند که به درستی فضای رسانه و تهدیدات و آسیب‌های آن را را می‌شناسند. رسانه اگر نقش اصلی روشنگری و اطلاع رسانی به موقع را ایفا کند نقش موثری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اگر اصول حرفه ای خبرنگاری رعایت شود قلم خبرنگار اسلحه ای برنده و پایدار است. کار خبرنگاری غیر از اصول اولیه اطلاع رسانی در دنیای امروز واقعیت را از پسا واقعیت تشخیص دادن است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در دنیای امروزی هر فرد یک رسانه است و ابراز رسانه در اختیار همه است، گفت: رسانه همگانی شده و در فضایی که مجاز بر واقعیت غلبه کرده است کار خبرنگاری بسیار سخت شده و خبرنگار امروز ما در اقیانوس خبرها باید بتواند حریان سازی و نقش هدایتگری را در جامعه ایفا کند.

وی تاکید کرد: نقش اصلی این حوزه سربازی در حوزه جنگ نرم است. خبرنگار که قلمش اسلحه است تفکرش باید بر مبنای دفاع از کیان یک جامعه باشد. ابزار قدرت های بزرگ استعمارگر رسانه است و جنگ را در اذهان برده اند.

سردار حاجیان، خبرنگاران را سربازان خط مقدم جنگ نرم دانست و افزود: پس با این شرایط نمی‌توانیم رسانه را به صورت سنتی ببینیم و باید تلاش کنیم و نقش خود را بیشتر بدانیم./ایرنا کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |