شما اینجا هستید
اجتماعی » ۲ مدال نقره و برنز ماحصل کاراته‌کاهای کرمانشاهی از رقابت‌های قهرمانی آسیا

 بیستمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که از ۳۰ شهریور ماه در شهر هانگژو چین برگزار شد با کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره برای کاراته‌کاهای ملی‌پوش کرمانشاهی به پایان رسید.

 در بیستمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا ۳۶۷ کاراته‌کا از ۳۱ کشور جهان حضور داشتند که تیم کشورمان در مجموع ۲ بخش کاتا و کومیته مردان و زنان با یک طلا، یک نقره و ۹ برنز و عنوان ششمی به کار خود پایان داد.

در این دوره از رقابت ها از استان کرمانشاه نیز ۲ کاراته کا حضور داشتند که مهدی خدابخشی در وزن ۸۴- کیلوگرم به مدال نقره رسید و آتوسا گلشادنژاد نیز در وزن ۶۱- کیلوگرم توانست به مدال برنز دست پیدا کند.

مهدی خدابخشی در فینال پس از تساوی ۳ بر ۳ با مقابل ریکیتا شیمادا ژاپنی در هانتی نتیجه را به این حریف واگذار کرد و به مدال نقره رسید، وی پیش از رسیدن به فینال، در دور اول با نتیجه ۴ بر صفر خودهایر از امارات را شکست داد، در ادامه ۵ بر صفر نگوین از ویتنام را برد و به نیمه نهایی رسید و در نیمه نهایی نیز ۶ بر ۴ محمد الجعفری از اردن را مغلوب کرد و فینالیست شد.

همچنین آتوسا گلشادنژاد نیز در دیدار رده بندی موفق شد زکیه عدنان دارنده برنز آسیا از مالزی را با نتیجه ۲ بر صفر از پیش رو برداشته و مدال برنز بگیرد، وی پیش از رسیدن به دیدار رده بندی پس از قرعه استراحت، ابتدا حریف عربستان را ۸ بر صفر شکست داد، سپس مقابل ساره العامری دارنده نشان نقره آسیا ۲۰۲۳ از امارات ۵ بر صفر پیروز شد تا در نیمه نهایی به مصاف گانگ لی از چین برود که در ثانیه‌های پایانی رقابت مقابل قهرمان جهان و دارنده برنز المپیک، ۴ بر یک پیش بود که با اخطار داور هانسکو شد و از راهیابی به فینال بازماند.

در این رقابت ها تیم ژاپن با ۵ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز اول شد، ویتنام با ۳ طلا، ۲ نقره و یک برنز در مکان دوم ایستاد، تیم قزاقستان با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز سوم شد، تیم هنگ کنگ با ۲ طلا و ۲ برنز در جای چهارم قرار گرفت، چین با یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز پنجم شد و تیم ایران با یک طلا، یک نقره و ۹ برنز در جای ششم ایستاد.

نگین رستمی خبرنگار ریگا آنلاین

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |