شما اینجا هستید
اجتماعی » بیش از ۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان کشف شد

 

به گزارش ریگا انلاین به نقل از ایرنا

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: نیمه اول امسال، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق از جمله سیگار و لوازم خانگی برقی در مرزهای استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰ درصد رشد داشت.

 سردار محمدعارف سپهری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته انتظامی در سنندج اظهار کرد: امسال برای مقابله اساسی با بدنه اصلی قاچاق، ۱۴ نفر از اثرگذاران این حوزه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با اشاره به دستگیری هزار و ۴۷۰ نفر در رابطه با قاچاق کالا و ارز در استان، افزود: طی سال جاری یکی از پرسنل مرزبانی کردستان در بحث مقابله با قاچاق شهید شد.

فرمانده مرزبانی کردستان، تعداد پرونده‌های تشکیل شده مربوط به قاچاق را در نیمه اول امسال ۲ هزار و ۱۰۰ مورد اعلام کرد و ادامه داد: در همین مدت از خروج پنج هزار و ۱۰۰ راس دام سبک و سنگین از مرزهای استان ممانعت به عمل آمد.

سردار سپهری با بیان اینکه از خروج چهار کیلو و ۵۰۰ گرم طلا از مرزهای استان جلوگیری شد، اضافه کرد: در رابطه با قاچاق کالا و ارز با کسی مماشات نشده و با قدرت با قاچاقچیان برخورد می شود.

انجام ۴۰ هزار گشت و کمین در سال جاری، کنترل هوشمند مرزهای استان، امحای ۵۰ تن کالا به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال، تلاش برای تقویت دیپلماسی مرزی با عراق و عملیات مشترک از جمله مطالبی بود که وی به آن اشاره کرد.

فرمانده مرزبانی کردستان به برنامه های هفته انتظامی مرزبانی اشاره و اضافه کرد: به مناسبت این هفته، ۳۸ برنامه برگزار می شود که ملاقات عمومی با مردم مرزنشین، خدمات مردم یاری به مرزنشینان، ارائه خدمات پزشکی رایگان به ساکنان نقاط مرزی، نشست صمیمی با مرزنشینان، میزگردهای علمی، نشست با نخبگان و افتتاح پروژه های عمرانی، از جمله این برنامه هاست.

استان کردستان ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه به هفته انتظامی نامگذاری شده است /ایرنا کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |