شما اینجا هستید
اجتماعی » خدمات‌رسانی ۱۰۰۰ نیروی بهداشتی و درمانی کرمانشاه در اربعین

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امسال با آمادگی بیشتری به استقبال برنامه عظیم پیاده‌روی اربعین می‌رویم و بیش از ۱۰۰۰ نفر نیروی بهداشتی و درمانی در حوزه‌های مختلف درگیر این کار هستند.

آئین بدرقه کاروان سلامت اربعین صبح امروز با حضور رییس دانشگاه، معاون سیاسی امنیتی استانداری، رئیس بیمارستان ۵۲۰ ارتش، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه، رئیس اداره آتش‌نشانی استان ، رئیس بهداری سپاه و دیگر مسؤولان مربوطه برگزار شد.

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین بدرقه کاروان سلامت اربعین، اظهار کرد: درست است که وظیفه ما تامین و حفظ سلامت زائران اربعین حسینی (ع) است، اما این کار یک کار دلی است که به زوار امام حسین (ع) خدمت کنیم و اجر این کار کمتر از اجر زیارت حرم مقدس امام حسین (ع) نیست، چرا که این سفر یک سفر ارزشمند و معنوی است.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌ریزی‌هایی که با همت استانداری، همت دانشگاه و همت ارگان‌های صورت گرفته بسیار منظم‌تر از سال های قبل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال با آمادگی بیشتری به استقبال برنامه عظیم پیاده‌روی اربعین می‌رویم و بیش از ۱۰۰۰ نفر نیروی بهداشتی و درمانی در حوزه‌های مختلف درگیر این کار هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۰ تیم بازرسی بهداشتی از موکب‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها، تصریح کرد: روزانه تمام نکات بهداشتی را کنترل می‌کنیم.

محمدی اظهار کرد: در نقطه صفر مرزی در مرز خسروی جهت غربالگری زائران، آزمایشگاه پیشرفته‌ای راه‌اندازی کرده‌ایم که آزمایش نمونه‌های آب آشامیدنی را به صورت روزانه خواهد داشت .

وی اضافه کرد: همچنین آزمایش‌های تشخیصی کرونا، التور، آنفولانزا و سایر بیماری‌های شایع در کشور عراق در این آزمایشگاه برای زائران قابل انجام است و مرز خسروی تنها مرزی است که افراد در هنگام ورود به کشور به صورت دقیق توسط همکاران معاونت بهداشتی بررسی و تمام زائران پیاده‌روی اربعین که از این مرز وارد کشور می‌شوند غربالگری می‌شوند.

وی از آماده‌باش تمامی بیمارستان‌ها از نظر کادر تخصصی، تجهیزات و امکانات پزشکی و دارویی خبر داد و گفت: پرترددترین استان کشور در اربعین استان کرمانشاه است، که متأسفانه آمار  تصادفات جاده‌ای نیز در این ایام افزایش می‌یابد و فعالیت تیم اورژانس پیش بیمارستانی در این راستا بسیار مهم‌ است.

محمدی خاطرنشان کرد: قابلیت‌های استان کرمانشاه در پیاده‌روی عظیم اربعین قابلیت‌های ویژه‌ای است، بیمارستان صحرایی ارتش و دو اتاق سرد در مرز خسروی و بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، دو فروند بالگرد و بیمارستان مجهز صحرایی توسط سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان در سه‌راه نصرآباد که یکی از مجهزترین بیمارستان‌های صحرایی کشور است در پیاده‌روی اربعین خدمات لازم را به زائران ارائه می‌دهند./فارس کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |