شما اینجا هستید
ایران » غربالگری ۳۲ هزار دانش آموز کرمانشاهی پایه اولی در سال جاری

مدیر مدارس استثنایی استان کرمانشاه از غربالگری ۳۲ هزار دانش آموز کرمانشاهی پایه اولی در سال جاری خبر داد.

فرزاد سهیلی صبح امروز  اظهار کرد: حدود چهار هزار و ۲۰۰ دانش آموزان در مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری و به شیوه تلفیقی-یادگیری مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: ۷۶ مرکز مدرسه، مرکز و کلاس زمیمه در استان کرمانشاه وجود دارد و حتی ۲ مدرسه در نقطه صفر مرزی پاوه در حال فعایت است.

مدیر مدارس استثنایی استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال جاری ۳۲ هزار دانش آموز پایه اولی مورد تست‌های غربالگری و سنجش و آمادگی جسمانی قرار گرفته اند.

سهیلی با اشاره به برنامه‌های آموزشی در دوران کرونا گفت: از زمان شیوع کرونا استان کرمانشاه جز اولین استان‌هایی بود که آموزش مجازی را در پیام رسان های داخلی آغاز کرد و شبکه شاد برای تمام مدارس استثنایی راه اندازی شد.

وی ادامه داد: بسته‌های آموزشی برای دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند طراحی و تدوین شده و توسط معلمین یا پیک به درب منازل ارسال می‌شود و تعدادی از این بسته‌ها در قصر شیرین، ثلاث باباجانی، پاوه و جوانرود به دانش آموزان تحویل داده شده است.

مدیر مدارس استثنایی استان کرمانشاه با بیان اینکه چند طرح پیشنهادی از کرمانشاه در کشور اجرا شده است خاطر نشان کرد: پویش‌های صدای امید زندگی و نخل‌های جاوید و اولین مهارت کده ناشنوایان چند مورد از این طرح‌ها است و استان کرمانشاه به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است.

سهیلی تصریح کرد: اولین مدرسه مخصوص بیماران اوتیسم در کرمانشاه راه اندازی خواهد شد و زمین مورد نیاز نیز تأمین و با چند خیر برای ساخت آن صحبت شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ اتاق بازی برای دانش آموزان راه اندازی شده است که می‌توانند با خیال راحت در آن به بازی مشغول شوند.

سهیلی گفت: در سال گذشته یک میلیارد تومان از طرف اداره کل آموزش و پرورش برای ایاب و ذهاب دانش آموزان، ۸۰ میلیون تومان برای خرید وسایل توان بخشی و ۱۲۰ میلیون تومان برای کار درمانی، مشاوره و گفتار درمانی هزینه شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |