شما اینجا هستید
اجتماعی » “وبا” در صورت عدم درمان به موقع بسیار کشنده است

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به مخاطرات بیماری وبا، گفت: این بیماری در صورت عدم پیشگیری و درمان به موقع و مناسب بسیار کشنده است.

دکتر ابراهیم شکیبا اظهار کرد: با توجه به دریافت گزارشاتی مبنی بر مشاهده بیماری وبا در کشور عراق خصوصا اقلیم کردستان و با توجه به اینکه استان کرمانشاه دارای مرز مشترک با کشور عراق می باشد و تردد روزانه مسافر از مرزها انجام می گیرد، رعایت نکات بهداشتی در خصوص پیشگیری از بیماری وبا الزامی است.

وی با بیان اینکه وبا یک بیماری اسهالی واگیردار و مخصوص انسان است که توسط نوعی باکتری بنام ویبریوکلرا ایجاد می شود، افزود: افراد مبتلا به این بیماری دارای اسهال آبکی بدون تب، حجیم و جهنده با دفعات اجابت مزاج غیرقابل شمارش و بسیار زیاد، درد شکم، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، عطش و تشنگی فراوان و کم شدن یا قطع ادرار هستد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر رعایت برخی نکات بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به وبا، گفت:  رعایت بهداشت فردی، پرهیز از مصرف آب از منابع غیربهداشتی و ناسالم مانند رودخانه ها، چشمه های بهسازی نشده، چاه های حفاظت نشده و دریاچه پشت سدها، عدم استفاده از آب منابع غیرمطمئن جهت استحمام یا شستشوی لوازم آشپزخانه، شستشوی سبزی و میوه با آب سالم و بهداشتی، تهیه یخ از مراکز بهداشتی و تحت نظارت، رعایت بهداشت مواد غذایی و نگهداری کردن غذاهایی همچون شیر، برنج پخته و تخم مرغ در یخچال و عدم مصرف غذاهای دریایی ناپخته و خام مثل صدف و ماهی از راه های پیشگیری از ابتلا به وبا است.

شکیبا از افراد خواست در صورت داشتن علایم بیماری به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه و از خود درمانی جدا خودداری کنند./ایسنا کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |