شما اینجا هستید
اورامانات » کاهش ۹۱ درصدی فوتی‌های کرونا در کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از کاهش ۹۱.۵درصدی فوتی‌های کرونا در استان پس از اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد.

دکتر محمودرضا مرادی در جلسه امروز ( ۱۵ بهمن ) ستاد کرونای استان که با حضور رییس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به ثبات وضعیت کرونا در استان گفت: بعد از سیر کاهشی کرونا و کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و فوتی های کرونا، تقریبا در یک ماه گذشته روند ثابتی در خصوص این بیماری در استان داشته‌ایم.

وی تعداد بستری های حال حاضر استان را ۱۴۵ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۴۱ نفر در ICU بوده و حال چهار نفر نیز وخیم است.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۶ هزار و ۵۷۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند. همچنین طی این مدت متاسفانه ۱۴۵۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به کاهش چشمگیر بستری های کرونایی استان طی ماه گذشته اشاره کرد وافزود: در آبان ماه که اوج بیماری را داشتیم تعداد روزانه بستری ها ۲۲۷ نفر بود که هم اکنون به روزانه ۴۵ نفر کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین متوسط مرگ و میر روزانه در آبان ماه ۱۲٫۵ نفر بود که این تعداد هم اکنون به حدود یک نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سیر کاهشی کرونا را حاصل اجرای طرح موفق شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانست و افزود: برای کاهشی شدن سیر بیماری زحمات بسیاری کشیده شد، اما یکی از عوامل اصلی آن اجرای این طرح موفق بود.

وی افزود: در این طرح ۱۴۹ تیم نظارتی، ۷۱۲ تیم مراقبتی و ۱۴۴۰ تیم حمایتی در سطح استان فعالیت داشتند.

وی تصریح کرد: در این طرح حدود ۱۰ هزار و ۹۷۵ بازدید از سطح واحدهای صنفی به عمل آمده که برای ۵۴۹۸ واحد اخطار صادر شده، ۹۸۱ واحد به مراجع قضایی معرفی و ۵۱۶ واحد صنفی هم به دلیل تخلفات کرونایی تعطیل شدند.

مرادی گفت: همچنین در این طرح ۱۰۶ هزار و ۶۴۹ خانوار در استان بررسی و پایش و ۵۱۶۷ نفر تحت مراقبت در منزل قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کاهش ۹۱٫۵ درصدی فوتی های کرونا در استان و نیز کاهش ۸۰ درصدی بستری های استان پس از اجرای این طرح را گواه موفقیت چشمگیر این طرح دانست.

مرادی تصریح کرد: در این طرح در کنار سپاه، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه هایی همچون بهزیستی، هلال احمر، صمت و بویژه رسانه ها نقش مهمی ایفا کردند./ایسنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |