شما اینجا هستید
اجتماعی » “کرونا” هنوز هست

یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه هنوز سازمان بهداشت جهانی در خصوص پایان کرونا اعلام نظری نکرده گفت: در حال حاضر برخی کشورها همچنان درگیر این بیماری هستند و به نظر می رسد فعلا پایانی برای این بیماری وجود ندارد.

دکتر محمدحسین مهدویان ، با بیان اینکه هنوز سازمان بهداشت جهانی پایان پاندمی کرونا را اعلام نکرده، گفت: اینکه در کشور ما آمار کرونا به شدت کاهش یافته نباید مردم را نسبت به این بیماری و خطرات آن غافل کند.

وی افزود: کرونا هنوز وجود دارد و احتمال اپیدمی این بیماری در نقاط مختلف هست.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به ضعیف بودن سویه امیکرون نسبت به سویه های قبلی گفت: این امر موجب شد تا حدی از آمار بستری ها و فوتی ها کاسته شود، اما مسئله مهم در این زمینه بحث واکسیناسیون بود که توانست این بیماری را در کشور مهار کند.

وی افزود: در حال حاضر در کشورهایی که هنوز بخشی از جامعه در مقابل واکسیناسیون مقاومت می کنند درگیر این بیماری هستند، بنابراین از این مسئله می توان اهمیت موضوع واکسیناسیون را متوجه شد.

مهدویان با اشاره به استمرار واکسیناسیون در کشور گفت: در حال حاضر تزریق دوز چهارم برای گروه های پرخطر و سالمندان شروع شده و نیاز است افراد حتما نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر تزریق دوز سوم جهت ارتقا ایمنی بدن نقش مهمی دارد و همه افراد باید نسبت به تزریق این دوز واکسن اقدام کنند.

مهدویان با اشاره به احتمال بروز جهش های بعدی ویروس کرونا گفت: هیچ چیز در خصوص آینده این ویروس مشخص نیست، اما آنچه به نظر می رسد این است که پایانی برای کرونا وجود ندارد و این ویروس مانند آنفلوآنزاهای فصلی هرچند وقت یکبار اپیدمی پیدا می کند.

این متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: در این بین استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: اینکه مردم نسبت به رعایت پروتکل ها بی اهمیت شده اند بسیار خطرناک است، چرا که هم اکنون روزانه شش تا هفت نفر در کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست می دهند و این یعنی اینکه کرونا هنوز هست و با توجه به عدم رعایت پروتکل ها احتمال شعله ور شدن دوباره آن وجود دارد.

مهدویان گفت: در حال حاضر رعایت پروتکل ها همچنان توصیه می شود و تمام افراد باید هرچه سریعتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند./ایسنا کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |