شما اینجا هستید
اجتماعی » کمبودانسولین قلمی مهمترین دغدغه بیماران دیابتی در شهرستان جوانرود

 

 

 

بهمن کریمی خبرنگار ریگا انلاین

کمبودانسولین قلمی این روزها به مهمترین دغدغه بیماران دیابتی در شهرستان ها به ویژه شهرستان جوانرود تبدیل شده وخیلی از بیماران برای تامین داروی موردنیاز مجبورهستندبه مرکز استان کرمانشاه مراجعه کنند.
بیماران دیابتی مدتی است که علاوه بر رنج بیماری سختی تامین داروی انسولین قلمی را نیز بر دوش می‌کشند به نظر می‌رسد که این دارو فقط در داروخانه ولیعصر کرمانشاه برای این بیماران در دسترس است که شرایط رفت و آمد از شهرستان‌های مختلف با توجه به نیاز هر روزه به مصرف انسولین سخت و غیر قابل قبول است.
یک شهروند جوانرودی مبتلا به دیابت می گوید: این روزها برای تهیه انسولین قلمی به تمام داروخانه های سطح شهر جوانرودمراجعه کردم که در هیچکدام ازداروخانه ها یافت نمی شود.
محمودی می گوید: به مرکز استان نیز مراجعه کردم موفق نشدم این دارو را تهیه کنم.
یکی دیگراز شهرودان شهرستان جوانرودکه یکی از بستگانشان به دیابت مبتلا است گفت: یکی از بستگان ما به بیماری دیابت مبتلا است به داروخانه های سطح شهرستان مراجعه کردیم انسولین قلمی دراین داروخانه ها موجود نیست.
عزیزی می گوید: به سختی در مرکز استان این قلم دارو را تهیه کردیم که فکر نمی کنم برای بار دوم بتوانیم آن را تهیه کنیم.÷
مدیر فنی یکی از دارو خانه های شهر جوانرود که نخواست نامش برده شودمی گوید: بیماران دیابتی این روزها بیشتر داروی انسولین قلمی نیاز دارند که در سطح داروخانه های شهرستان وجودندارد.
وی اظهارداشت : از مسئولان تقاضا داریم برای رفع این مشکل قدمی بردارند.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این روزها کمبودداروی آنسولین قلمی در کل شهرستان ها ، استان و کشور وجود دارد.
دکتر محمدی افزود: داروی انسولین قلمی کمبود دارد اما داروی انسولین عادی در تمام داروخانه ها حتی با پوشش بیمه ای هم وجوددارد.
وی اظهارداشت : استفاده از انسولین قلمی راحتر است بیماری دیابتی به این دارو روی می آورند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اظهارامیدواری کرده با پیگیریهایی که وزارت بهداشت ودرمان انجام داده به زودی این مشکل برطرف شود.
وی یادآورشد:البته تعداد مناسبی داروی انسولین قلمی در داروخانه ولیعصر کرمانشاه موجود است که بیمارانی که به این دارو نیاز دارند می توانند از آن استفاده کنند اما اثربخش انسولین قلمی با عادی یکی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |