شما اینجا هستید
اجتماعی » کمک سه هزار میلیاردی خیرین به پژوهشگاه رویان

منبع ایسنا

مدیرعامل خیرین پژوهش سلامت رویان با بیان اینکه همواره در پژوهشگاه رویان خیرین در کنار اندیشمندان بودند، گفت: مجموعه کمک خیرین به پژوهشگاه رویان برای پیشبرد اهداف علمی، ۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

 محمدحسین سالاریان زاده، مدیر عامل خیرین پژوهش سلامت رویان، در همایش تکریم از خیرین پژوهش سلامت که در پژوهشگاه رویان برگزار شد، گفت: پژوهشگاه رویان به عنوان کمک به باروری مطرح‌ است، اما بیش از دو دهه بر روی بیماری های صعب العلاج‌ هم کار می‌کند.

وی با بیان اینکه در پژوهشگاه رویان خیرین در کنار اندیشمندان بودند، افزود: پژوهشگاه رویان از تولید دانش‌بنیان به کارآزمایی بالینی رسیده است. در حال حاضر نیز زیرساخت های خوبی در مجموعه رویان شکل گرفته است که‌ می‌توان به ناباروی، سرطان، دیابت و ام اس پلی کیستی کلیه اشاره کرد.

مدیر عامل خیرین پژوهش سلامت رویان بیان کرد: بیش از ۳ میلیون زوج ناباور در ایران هستند که هزینه هر دوره درمان آن ها ۸ تا ۳۰ میلیون در رویان است. اگر در شرایط معمول بخواهند درمان کنند تا ۵ برابر افزایش پیدا می‌کند.بیماری ام اس در ایران ۹۷ هزار نفر را درگیر کرده است و هزینه درمان ۱۲ تا ۳۶ میلیون تومان است. بیماری دیابت ماهانه یک تا ۱۰ میلیون هزینه درمان دارد. در تمام محورهای مذکور پژوهشگاه رویان طرح های عملیاتی را اجرا کرده است. برای نمونه می توان به پیوند سلول های انسولین ساز زیر پوست بیمار دیابتی، پیوند سلول های لنفوسیت کشنده طبیعی به مبتلایان سرطان گلیوبلاستوما، طراحی دارو برای بیماران کلیه پلی کیستیک براساس مکانیزم ملکولی برای جلوگیری از پیشرفت کیست اشاره کرد.

وی با اشاره به مشارکت خیرین در پژوهشگاه رویان گفت: مجموعه سرمایه خیرین در پژوهشگاه رویان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان  بوده است.

در پایان از پیشکسوتان حوزه درمان ناباروی با حضور مسئولان و خیرین سلامت تجلیل شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |