شما اینجا هستید
آرشیو هفته نامه » استاندار سلیمانیه خواستار بازگشایی تمامی گذرگاه های مرزی با ایران شد

استاندار سلیمانیه پس از دیداری که با سرکنسول ایران در این استان انجام داد، از وزارت امور داخلی اقلیم کردستان خواست تمامی گذرگاه های مشترک با ایران بازگشایی شود.

هوال ابوبکر پس از نشستی که با مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه انجام داد، طی کنفرانسی خبری اعلام کرد رسما از وزارت امور داخلی اقلیم کردستان درخواست کرده که تمامی گذرگاه های مرزی مشترک با ایران بازگشایی شوند.

وی خاطر نشان ساخت که بازگشایی گذرگاه های مذکور مستلزم تصمیم دو جانبه از سوی ایران و اقلیم و کسب موافقت دولت مرکزی عراق است.

همچنین گفت که هم اکنون فعالیت های تجاری و تبادلات کالا در مرزها انجام می شود و ترددبرای امور تحصلیل و درمانی نیز در جریان است و با توجه به اینکه استان کردستان به عنوان استان هم مرز با سلیمانیه از وضعیت قرمز کرونا خارج شده، امید می رود تردد مسافرین و گردشگران میان این استان و سلیمانیه از سر گرفته شود.

لازم به ذکر است که سرکنسول گری جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که مهدی شوشتری سرکنسول دیداری را با هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه انجام داده و  در مورد تسهیل رفت و امد اتباع، تقویت همکاریهای فیمابین و حل برخی مشکلات موجود در مسیر تبادلات تجاری از جمله حمل مستقیم سوخت و اقلام آسیب پذیر تا مقصد توسط تانکرها و کامیونهای ایرانی بحث و گفتگو کرده است.

منبع:خبرگزاری کرد پرس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |