شما اینجا هستید
اجتماعی » آمادگی کرمانشاه برای مقابله با اُمیکرون

آمادگی کرمانشاه برای مقابله با اُمیکرون

 

در نشست ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر لزوم آمادگی جهت مقابله با سویه امیکرون کرونا تاکید شد.

دکتر محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این نشست با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان، گفت: خوشبختانه هم اکنون در کشور و استان کرمانشاه وضعیت مناسب است و از نظر رنگ بندی کرونایی در وضعیت آبی هستیم.

وی افزود: امیدوارم این وضعیت همچنان ماندگار باشد، اما متاسفانه با سویه اُومیکرون مواجه هستیم و شیوع آن دنیا را تهدید می کند.

وی گفت: در حال حاضر تعداد موارد بستری در اثر ابتلا به کرونا در استان به پایین ترین میزان رسیده، اما متاسفانه بی توجهی و ساده انگاری شرایط در جامعه در حال افزایش است و جدی نگرفتن و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی سلامت افراد را به مخاطره می اندازد.

مرادی با اشاره به شیع سویه جدید اومیکرون، گفت: به دلیل قدرت سرایت بالای اُومیکرون، ورود به پیک جدید بیماری کرونا بسیار سریع و غافلگیرکننده خواهد بود، بنابراین باید آمادگی لازم را برای مواجه با پیک جدید بیماری داشته باشیم.

وی افزود: برای پیشگیری از ابتلا به اُومیکرون علاوه بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا، باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیریم.

مرادی با تاکید بر آمادگی بیمارستانها، اظهار کرد: اقلام و تجهیزات مورد نیاز بیمارستانها باید به میزان لازم در هر بیمارستان وجود داشته باشد و نباید به دلیل کمبود برخی اقلام و تجهیزات ضروری کار بیمارستان مختل گردد.

 ۸۹ درصد مردم استان دُز اول و ۷۶ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست با ارائه آماری از وضعیت واکسیناسیون کرونا رد استان، گفت: هم اکنون ۸۹ درصد مردم استان دُز اول و ۷۶ درصد نیز دُز دوم  واکسن کرونا را دریافت کرده اند. همچنین تعداد ۱۸۵ هزار نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند که معادل ۱۳٫۲ درصد گروه هدف واکسیناسیون در استان می باشد.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر استقبال مردم استان در انجام واکسیناسیون بسیار خوب است.

شکیبا گفت: نکته مهمی که در خصوص تزریق دُز یادآور واکسن باید در نظر گرفته شود این است که افرادی که واکسن سینوفارم را به عنوان دُز اول و دوم دریافت کرده اند ترجیحا بهتر است برای دُز یادآور و سوم نیز همین واکسن را تزریق کنند.

وی با اشااره به شیوع سویه اومیکرون کرونا اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود با مشاهده هر نوع علائم سرماخوردگی باید فرض را بر کرونا گذاشت و دیگر نیازی به انجام تست Pcr نیست و باید تمام پروتکل ها برای پیشگیری از ابتلای دیگر افراد خانواده به بیماری رعایت شود. با این حال همچنان مراکز انجام تست Pcr در استان فعال هستند و روزانه ۱۵۰۰ مورد تست در این مراکز  انجام می شود و در صورت نیاز آمادگی افزایش تعداد موارد تست Pcr را در استان داریم.

شکیبا به تمهیدات اندیشیده شده در مرزها برای پیشگیری از شیوه اومیکرون هم اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع سویه جدید بیماری کرونا در دنیا برای پیشگیری از ورود بیماری به کشور تمهیداتی سختگیرانه در مرزها خواهیم داشت و تنها افرادی که دو دُز واکسن کرونا دریافت کرده اند و نتیجه تست Pcr آنها منفی است، اجازه ورود به کشور را دارند.

آمادگی لازم را برای مقابله با سویه اُومیکرون در استان داریم

، دکتر قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، آمادگی لازم را برای مقابله با سویه اُومیکرون در استان داریم.

وی افزود: دستگاه اکسیژن ساز به اندازه کافی در بیمارستان های استان وجود دارد. همچنین تعداد دو هزار پسول اکسیژن خریداری و در اختیار بیمارستانها قرار داده شده است.

محمدی ادامه داد: بیش از یکصد تخت به تخت های ICU در بیمارستانها اضافه شده و آمادگی تامین تجهیزات بخش ICU بیمارستان فارابی را نیز پس از تکمیل این بخش داریم.

وی گفت: همچنین ذخیره ی داروی رمدسیویر و سایر داروهای مربوط به کرونا برای یک ماه نیز در استان وجود دارد و در صورت مواجه با پیک جدید بیماری کمبودی از نظر تامین اقلام دارویی مورد نیاز  در استان وجود ندارد.

محمدی تصریح کرد: با توجه به ضرورت وجود برخی اقلام مصرفی در بیمارستانها، تمهیداتی اندیشیده شود که این اقلام با توجه به اعلام نیاز بیمارستان در کوتاهترین زمان ممکن خریداری و  دراختیار بیمارستان قرار گیرد و لیست این اقلام در اختیار بخش های مرتبط قرار داده خواهد شد./ایسنا کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |