شما اینجا هستید
اجتماعی » اما و اگر در بزرگترین پروژه گردشگری کرمانشاه

اما و اگر در بزرگترین پروژه گردشگری کرمانشاه

 

بزرگترین پروژه گردشگری کرمانشاه که با عنوان “کریدور بیستون به تاق بستان” از آن یاد می شود، علیرغم گذشت سالها از شروع آن، کماکان پیشرفت خاصی نداشته است.

مطالعات فاز صفر پروژه سال ۱۳۹۶ با تاخیر چندساله به پایان رسید و پس از آن مطالعات فاز یک آغاز شد و آنطور که مسئولین وقت میراث فرهنگی استان می گفتند، این مطالعات هم در سال ۱۳۹۸ تمام شد.

با پایان مطالعات فاز یک، کلیات پروژه کریدور بیستون به تاق بستان به طول ۳۲ کیلومتر در همان سال در شورای برنامه ریزی استان با حضور استاندار وقت کرمانشاه به تصویب رسید و مقرر شد طی یک برنامه ۱۰ ساله به سرانجام برسد.

از نکاتی که در زمان تصویب پروژه روی آن تاکید  شد، لزوم همکاری همه دستگاه ها و پای کار آمدن سرمایه گذاران با تعریف بسته های پیشنهادی برای آنها بود.

اما حالا آنطور که سرپرست میراث فرهنگی استان می گوید، اجرای این پروژه با چالش هایی مواجه شده است.

جبارگوهری  اظهار کرد: علیرغم اینکه پروژه هایی برای ورود سرمایه گذاران تعریف شده، اما از آنجایی که سرمایه گذاران باید زمین های این مسیر را که اغلب زراعی هستند تغییر کاربردی دهند، برخی از دستگاه های متولی همکاری چندانی ندارند.

وی تاکید کرد: لازم است که این پروژه در کمیته زیربنایی استان هم به تصویب برسد تا بتوانیم راه را برای ورود سرمایه گذاران باز کنیم.

سرپرست میراث فرهنگی استان در خصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه های زیرساختی کریدور هم که قرار بود برخی دستگاه های اجرایی آن را به انجام برسانند، گفت: سنوات گذشته حدود شش میلیارد تومان به پروژه اختصاص پیدا کرد که در اختیار اداره کل راهداری استان قرار گرفت که تنها پروژه احداث زیرگذر پارک جنگلی بیستون به انجام رسید و پروژه احداث باند کندرو مشرف به سوغات سراهای مسیر به دلایل نامشخص از سوی این اداره کل به انجام نرسید.

وی پیشرفت کلی پروژه های زیرساختی این مسیر را حدود ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: امیدواریم با تصویب پروژه کریدور گردشگری بیستون به طاق بستان در کمیته زیربنایی استان بتوانیم ورود سرمایه گذاران را داشته باشیم تا این پروژه سرعت بگیرد./ایسنا کرمانشاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |