شما اینجا هستید
آرشیو هفته نامه » بیش از ۱۰ هزار قطعه ماهی در رودخانه الوند سرپل‌ذهاب تلف شد

منبع ایرنا

بیش از ۱۰ هزار قطعه ماهی و آبزیان رودخانه الوند شهرستان سرپل‌ذهاب بر اثر حفاری غیر مجاز و غیر اصولی تلف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب روز سه‌شنبه  افزود: بر اساس گزارش رسیده از دوستداران محیط زیست در سرپل ذهاب مبنی بر اتلاف بیش از ۱۰ هزار قطعه از آبزیان رودخانه الوند، محیط بانان و کارشناسان این اداره برای بررسی موضوع بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

کیانوش احسانی‌پور افزود: پس از بررسی و کارشناسی های لازم، مشخص شد که یکی از شرکت های پیمانکار طرف قرارداد شهرداری سرپل ذهاب که برای عملیات عمرانی به حفاری و مسدود کردن کانال آب کشاورزی بدون هر گونه هماهنگی با امور آب و اداره حفاظت محیط زیست اقدام کرده بود، عامل اتلاف آبزیان است.

وی افزود: با توجه به انسداد مسیر آب، آبزیان در محوطه سه کیلومتری کانال آبرسانی منتهی به رودخانه الوند که از شهر سرپل ذهاب می گذرد تلف شدند که پس از تنظیم صورت جلسه و تشکیل پرونده برای عاملان این جنایت زیست محیطی، مکاتبه ها و اقدام های لازم برای برخورد با آنان از سوی دستگاه قضایی انجام شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب گفت: بر اساس ضوابط و مقررات قانون، هر گونه عملیات عمرانی بنا به هر دلیل که موجب تخریب محیط زیست و یا آسیب رساندن به حیات زیست جانداران و آبزیان شود ممنوع و با عاملان برخورد قانونی می شود.

احسانی‌پور با قدردانی از مشارکت مردم دوستدار طبیعت این شهرستان در پاسداری از محیط زیست به عنوان سرمایه الهی، از آنان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

رودخانه الوند سرپل ذهاب یا (هلوند به معنی شیرین) از ارتفاعات سیاه دانه واقع در کوه های دالاهو و سراب اسکندر سرچشمه می گیرد و پس از طی مسیر پرپیچ و خم وارد شهرهای مرزی سرپل ذهاب و قصرشیرین و سپس وارد عراق می شود.

مردم سرپل ذهاب می‌توانند تخلفات زیست محیطی را از طریق شماره تلفن های ۴۲۲۲۲۶۰۰و ۴۲۲۲۱۷۷۳ با پیش شماره ۰۸۳ به اطلاع یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان برسانند تا برخورد لازم با تخلفات صورت گیرد.

سرپل ذهاب با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با کشور عراق ۴۸ کیلومتر مرز دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |