شما اینجا هستید
آرشیو هفته نامه » قهرمانی در ژیمناستیک صبوری می‌خواهد

منبع : ایسنا

کرمانشاه- سرپرست هیات ژیمناستیک استان کرمانشاه به طولانی بودن دوره قهرمانی در رشته ژیمناستیک اشاره کرد و گفت: ورزشکارانی که وارد این رشته می‌شوند، برای رسیدن به قهرمانی باید صبوری کنند.

رضا همتی ، با اشاره به افزایش اقبال به رشته ژیمناستیک در فصل تابستان، اظهار کرد: ژیمناستیک یکی از رشته‌های پایه و مهم ورزشی است که در المپیک نیز حضور دارد، اما در کشورمان و خصوصا در کرمانشاه اغلب خانواده‌ها به دید رشته‌ای به آن نگاه می‌کنند که می‌تواند انعطاف بدنی کودکانشان و آماده سازی آنها برای ورود به سایر رشته‌های ورزشی را بالا ببرد.

وی افزود: موضوعی که رشته ژیمناستیک را از سایر رشته‌های ورزشی متفاوت می‌کند نیز این است که طول دوره قهرمانی در این رشته بسیار طولانی است. یک کودک که از سن پنج سالگی وارد رشته ژیمناستیک می‌شود، در سن ۱۵ سالگی و پس از گذشت ۱۰ سال می‌تواند در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کند، به همین دلیل خیلی از خانواده‌ها و کودکان این مسیر طولانی را تحمل نمی‌کنند.

سرپرست هیات ژیمناستیک کرمانشاه با تاکید براینکه به منظور ماندگاری کودکان در این رشته باید برای آنها ایجاد انگیزه کرد، ادامه داد: در این راستا، طی سالهای گذشته مسابقاتی با عنوان مسابقات سطح بندی برگزاری می‌شد که کودکان را برای ماندن در این رشته ترغیب می‌کرد و به آنها انگیزه می‌داد، اما در چند سال گذشته به دلیل مشکلات و حواشی که هیات ژیمناستیک کرمانشاه با آن مواجه شد، این مسابقات نیز به فراموشی رفت.

وی اضافه کرد: از طرفی با وجود اینکه مربیانی که در این رشته داریم، بسیار توانمند و با دانش هستند، اما از دانش و علم روز برای آموزش کودکان استفاده نمی‌کنند و به نوعی می‌توان گفت قهرمان پروری نمی‌کنند و خروجی ضعیفی دارند.

همتی در ادامه با اشاره به وضعیت زیرساختی این رشته در کرمانشاه گفت: در حال حاضر تنها سالن استاندارد این رشته در استان در استادیوم آزادی کرمانشاه واقع است. در حدود ۱۰۰ باشگاه با امکانات و تجهیزات اندک هم این رشته آموزش داده می‌شود که البته در سطح مقدماتی هستند.

وی سن مناسب ورود کودکان به این رشته را حدود پنج سال اعلام کرد و افزود: برخی از کودکانی که فعال و پرجنب و جوش هستند را نیز می‌توان از چهار سالگی وارد این رشته کرد، اما تا سن شش سالگی نباید وارد حرکات آکروباتیک و فنی شوند، چراکه دچار آسیب می‌شوند.

سرپرست هیات ژیمناستیک کرمانشاه تاکید کرد: از کودکی که از سن پنج سالگی وارد ژیمناستیک می‌شود، نباید توقع داشت که پنج سال بعد به قهرمانی برسد و باید برای رسیدن به قهرمانی در این رشته صبوری کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه این روزها با شروع فصل تابستان سالن‌های ژیمناستیک کرمانشاه شلوغ‌تر از سایر ایام سال شده، عنوان کرد: تعداد ورزشکاران این رشته در فصل تابستان به حدود چهار هزار نفر تا شش هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.

همتی گفت: این افزایش بیش از ۳۰ درصدی این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد که برنامه‌های استعدادیابی را روی این کودکان پیاده و نخبگان آن را برای ادامه مسیر قهرمانی شناسایی کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ریگا انلاین |